آفتاب

اضافه شدن 50 موشک بالستیک جدید به تجهیزات هسته‌ای روسیه

اضافه شدن 50 موشک بالستیک جدید به تجهیزات هسته‌ای روسیه

بنا به گفته رئیس‌جمهور روسیه، این کشور قصد دارد تا پایان سال 2015 تجهیزات و توپخانه هسته‌ای خود را به 50 موشک جدید بالستیک تجهیز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه در جلسه ای که در وزارت دفاع روسیه برگزار شد در این باره گفت: نیروهای هسته‌ای استراتژیک تا پایان سال آینده به بیش از 50 مدل جدید موشک های بالستیک قاره پیما مجهز خواهند شد.

پوتین در ادامه سخنانش تصریح کرد: در این زمینه اقداماتی که از اولیت خاصی برخوردار هستند در کوتاه مدت انجام می‌شود که یکی از این اقدامات به روزرسانی و تجهیز توپخانه هسته‌ای استراتژیک روسیه است.

او ادامه داد: درواقع این تجهیزات هسته‌ای و راهبردی مانعی است که از بروز حملات نظامی در مقیاس گسترده علیه روسیه جلوگیری کرده و به صورت غیر مستقیم ثبات و آرامش را در دنیا برقرار می‌کند.

ولادیمر پوتین که مسئولیت به روز رسانی تجهیزات هسته‌ای و نظامی روسیه را خود بر عهده دارد، همچنین گفت:‌ اقدامات کوتاه مدتی که در حوزه دفاعی صورت می گیرد همچنین شامل به روز رسانی تجهیزات نظامی هوایی و توپخانه هسته‌ای و نیز اضافه کردن دو موشک کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای با نام های ولادیمیر مونوماچ و الکساندر نوسکی است .

انتهای پیام

کد N637443

وبگردی