آفتاب
صالح‌نیا در گفتگو با مهر:

فتنه 88 ریزش نبود افتادن نقاب نفاق بود

فتنه 88 ریزش نبود افتادن نقاب نفاق بود

امام جمعه غرب تهران گفت: من معتقد نیستم که دنیا طلبی باعث ریزش نیروهای انقلاب شد چرا که این افراد نیروی انقلابی نبودند که بخواهیم بگوییم ریزش داشتیم بلکه تنها نقاب نفاق از چهره‌ی آنان افتاد.

حجت الاسلام یحیی صالح‌نیا امام جمعه غرب تهران و مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با مهر گفت: خاطرم هست فتنه‌گرانی که امروز دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند و می‌گویند تمام مشکلات از طریق کدخدا قابل حل است در آبان‌ماه سال 88 با شدیدترین لحن مذاکرات هسته‌ای تهران با قدرت های جهانی را"کرنش آشکار و مکرر" در برابر آمریکا می‌خواندند و نظام را متهم به مماشات با غرب می‌کردند و این خیلی جالب است.

وی با بیان اینکه میرحسین موسوی در همان ماه آبان اعضای تیم هسته‌ای کشور را متهم به گشاده دستی و عقب نشینی از حقوق ملت کرد ولی اکنون نیروها و رسانه‌های جریان فتنه حرف دیگری می‌زنند و رفتار دیگری از خود نشان می‌دهند، اظهار داشت: هزاران نقطه سیاه و ننگ در رفتار موسوی، کروبی و فتنه‌گران همراه او وجود دارد که یکی از آنان ماجرای هتک حرمت امام راحل است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شعار"نه غزه، نه لبنان"، خدا جو نامیدن ارازل و اوباشی که مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز عاشورای سال 88 را به خاک و خون کشاندند و کشتار ده‌ها تن از هم‌وطنان بی‌گناه و مظلومی که به عشق ارباب خود به هیئت‌های عزاداری و سینه‌زنی آمده بودند، جملگی ننگی است بر پیشانی سران فتنه و هم‌کیشان آنان که باید پاسخ‌گوی این اعمال باشند.

رئیس کمیته مراجع و روحانیون شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: جالب است که اصلا برایشان سوال پیش نیامد که چرا باید رسانه‌های ضد انقلاب و انگلیسی و حتی بهائیت، وزیر امورخارجه آمریکا و اسرائیل از آنان حمایت کنند؟ اصلا این خود حجتی بر ابطال مواضع آنان نبود؟

امام جمعه کن(غرب تهران) در ادامه گفت: من معتقد نیستم که دنیا طلبی باعث ریزش نیروهای انقلاب شد چرا که این افراد نیروی انقلابی نبودند که بخواهیم بگوییم ریزش داشتیم بلکه تنها نقاب نفاق از چهره‌ی آنان افتاد و همه متوجه شدند که اگر مملکت را دست این افراد داده بودند چه مخاطراتی متوجه نظام و انقلاب می‌شد.

 صالح‌نیا با عنوان این مطلب که چه خیانتی بالاتر از تشویق دشمن به اعمال تحریم بیشتر علیه وطن مادری خود است؟ گفت: ما یادمان نرفته که فتنه‌گران چگونه در آستانه مذاکرات‌ هسته‌ای به مانند گروهک منافقین اقدام به دادن بیانیه‌های متعدد کرده و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر و تحت فشار قرار دادن ایران می‌شدند، البته اخیرا هم که صدای آن فرد منتشر شده و دیگر جای هیچ انکار و نفی نیست.

وی ادامه داد: فتنه آزمون بود، آزمونی که برخی از خواص مردود از آن بیرون آمدند اما ملت سربلند شدند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: رهبر معظم انقلاب بهترین برخورد ممکن را در مواجهه با فتنه خواص داشتند و طی زعامت ایشان تاکنون تمام فتنه‌ها از 78 گرفته به بعد با تدبیری بی‌نظیر حل و فصل شد.

صالح‌نیا افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون سعی و تلاش زیادی برای جدایی وجه اسلام از جمهوریت کشورمان شده است که بخشی از این تلاش‌ها را در سال 88 شاهد بودیم زمانی که شعار جمهوری ایرانی از سوی فتنه‌گران مطرح شد.

وی با بیان اینکه اربابان فتنه و بنگاه‌های خبرپراکنی‌ ضد انقلاب آنقدر بدبخت شده بودند که فراخوان می‌دادند به عنوان مثال مردم برای مقابله با نظام همگی در فلان ساعت اتوهای خود را به برق بزنند! و از این خنده دارتر نمی‌شد.

عضو کمیسیون سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اقدامات رضاخانی نظیر کشف حجاب در تجمعات فتنه‌گران یکی دیگر از مصادیق بی‌دینی و لاقیدی این جماعت بود.

 صالح‌نیا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص انحراف و زاویه پیدا کردن برخی افراد در داخل کشور، گفت: بنا به فرمایشات رهبر انقلاب اگر مساله فتنه اتفاق نمی‌افتاد و عده‌ای وسط راه، سست عنصری نشان نمی‌دادند، وضع کشور در زمینه‌های مادی و معنوی خیلی بهتر بود.

وی گفت: یکی دیگر از خیانت‌های فتنه‌گران این بود که جایگاه ایران را با توجه به رشد علمی و توان نظامی بالایش در برابر غرب و در مذاکرات هسته‌ای تنزل دادند و این خیانت به وطن بود. 

کد N636952

وبگردی