آفتاب
با حضور نخبگان استان های تهران و البرز؛

جشنواره استانی طراحی کوتاه مدت در ورامین برگزار شد

جشنواره استانی طراحی کوتاه مدت در ورامین برگزار شد

ورامین - جشنواره طراحی کوتاه مدت (اسکیس) ویژه دانشجویان استانهای تهران و البرز در دانشگاه سما ورامین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر شنبه و به مناسبت هفته پژوهش جشنواره طراحی کوتاه مدت (اسکیس) در سطح دانشجویان معماری و گرافیک مقطع کاردانی استانهای تهران و البرز در دانشگاه سما ورامین برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار داشت:  علم معماری مهارتی ناتمام است که یک دانشجوی معماری می تواند این خلاقیت را در خود پرورش داده و با تلاش مناسب به مراتب از شرایط موجود پیشرفت بیشتری را بکند.

حسینعلی شیبانی شعاع علم معماری را نامحدود برشمرد و گفت: مهمترین زیر بنای این علم خلاقیت توام با تلاش هنرمندانه است و استمرار این گونه جشنواره ها و رقابتهای علمی میان دانشجویان فنی و مهارتی بسیار اثر بخش خواهد بود.

وی عزم دانشگاه را در حمایت از جشنواره های مهارتی جدی برشمرد و از تلاش اعضای کمیته علمی و اجرایی دانشکده فنی و حرفه ای سما در زمینه برنامه ریزی مناسب جهت هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره تقدیر کرد.

دبیر اجرایی این جشنواره نیز در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: طراحی کوتاه مدت محصول فکر، دانش و سلیقه یک معمار با طراحی بر روی کاغذ است و  در این معنا یک پروژه معماری در زمان (مثلا ۴ ساعت یا یک روز کاری) از ابتدا تا انتها پیش می رود و طراح با داده های اولیه و با استفاده از تجربیات و خلاقیت خود در مدت زمان محدود پاسخ کلی با جزئیات محدود و سریع را ارائه می کند.

رضا آقابابایی افزود: در این جشنواره ۳۰ نفر از دانشجویان منتخب دانشکده های فنی و حرفه ای سما و  واحدهای دانشگاهی استان های تهران و البرز به رقابت پرداخته و در مدت زمان یک هفته کمیته داوری متشکل از اعضای هیئت علمی سما واحد ورامین و دیگر واحدهای دانشگاهی به ارزیابی آثار دانشجویان خواهند پرداخت.

مراسم اختتامیه این جشنواره پس از بررسی آثار ارائه شده توسط داوران هفته آینده با معرفی برترینها برگزار می شود.

کد N636912

وبگردی