آفتاب
ویژه‌ برنامه‌های سیما در ایام عزاداری

آموزش شیوه‌های صحیح عزاداری در تلویزیون

آموزش شیوه‌های صحیح عزاداری در تلویزیون

شبکه‌های سیما برای ایام عزاداری ویژه برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌اند که برخی از این برنامه‌ها به صورت زنده و برخی به صورت تولیدی روی آنتن می‌روند.

شبکه یک

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، ویژه برنامه "روایت شیدایی" از یک‌شنبه تا سه‌شنبه هر روز ساعت 18:20، برنامه "این شب‌ها" هر شب از شنبه تا سه‌شنبه ساعت 23:20 با حضور کارشناسان مذهبی با موضوع زندگی دینی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

ویژه برنامه "اشراق" به‌ صورت زنده و به مدت 80 دقیقه و با حضور کارشناسان دینی، ویژه برنامه "بوریای شعر" از شنبه تا سه‌شنبه ساعت 17:40 با موضوع گفت‌وگو با شعرای پیشکسوت اهل بیت و ویژه برنامه سخنرانی آیت الله مجتبی تهرانی با موضوع سبک زندگی عاشورایی از یک‌شنبه تا سه‌شنبه هر روز ساعت 9:30 صبح از این شبکه به روی آنتن می‌رود.

عزاداری مردم در سالگرد شهادت حضرت امام رضا علیه السلام و تصاویر زنده از حرم مطهر امام رضا علیه السلام از ساعت 10 صبح به مدت 40 دقیقه پوشش تصویری داده می‌شود.

شبکه دو

گروه معارف شبکه دو با تدارک ویژه برنامه های «کوی محبت»، «پابوس»، سخنرانی های حاج حسین انصاریان و دکتر حشمت الله قنبری رحلت حضرت محمد (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) را به سوگ می نشیند.

به مناسبت ایام سوگواری آخر ماه صفر برنامه «کوی محبت» به تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی و همچنین «پابوس» به تهیه‌کنندگی و اجرای عبدالرضا رضوی به طور زنده از مشهد مقدس روی آنتن شبکه دو می روند.

برنامه «کوی محبت» با حضور کارشناسان مذهبی مانند حجت الاسلام محسن کازرونی، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام ثمری، حجت الاسلام رضا انصاریان ، مداحان برجسته و شاعران آیینی کشور روی آنتن می رود.

پخش ویژه برنامه «کوی محبت» از جمعه در شبکه دو آغاز شده و تا سه شنبه، 2 دی ادامه خواهد داشت.

پخش مستندهایی از پیاده روی زائران تا حرم مطهر امام رضا (ع)، کرامات امام رضا (ع) و گفتگو با خدام حرم امام رضا (ع) از دیگر بخش های این ویژه برنامه مذهبی هستند.

در این برنامه کارشناسان مذهبی به معرفی شخصیت و سیره عملی پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی ( ع) و امام رضا (ع) می پردازند.

برنامه «کوی محبت» هر شب از ساعت 19 و 45 دقیقه روی آنتن شبکه دو می رود، این برنامه امشب بعد از خبر 23 نیز مهمان خانه مخاطبان خود می شود.

در برنامه «پابوس» نیز به شیوه های صحیح عزاداری توجه می‌شود. پخش این برنامه از امروز، 29 آذر در شبکه دو آغاز شده و تا سه شنبه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام رضا محمدی، دکتر ناصر رفیعی و سید جلال حسینی از کارشناسان مذهبی برنامه «پابوس» خواهند بود. در این برنامه با دعوت از مداحان شناخته شده اهل بیت (ع) درباره شیوه های درست عزاداری در ایام سوگواری ائمه اطهار (ع) گفتگو خواهد شد .

سخنرانی های حاج حسین انصاریان ، نیز در 10 قسمت 30 دقیقه ای از شنبه تا چهارشنبه تقدیم مخاطبان شبکه دو می شود .

برنامه «پابوس» نیز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 12 و 30 دقیقه روی آنتن شبکه دو می رود.

شبکه سه

به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در سوگ جانان به طور مستقیم از صحن جامع رضوی مشهد الرضا در شبکه سه پخش می شود.

در سوگ جانان به طور مستقیم از صحن جامع رضوی مشهد الرضا به زندگینامه و سجایای اخلاقی حضرت محمد(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا (ع) می‌پردازد.

این برنامه جمعه، 28 آذر ساعت 18:10، شنبه 29 آذر ساعت 22:15 ، یکشنبه 30 آذر ساعات 12:10 و 17:50، دوشنبه اول دی ساعت 22:20 و سه شنبه 2 دی ساعت 12:10 روانه آنتن شبکه سه سیما می‌شود.

راهپیمایی عزاداران به سمت حرم رضوی، مراسم خطبه خوانی خادمان حرم رضوی و حرکت هیأت‌های عزادار به سمت حرم علی بن موسی‌الرضا (ع) از بخش‌های دیگر برنامه است.

این برنامه کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی محمد خواجه نژاد است.

شبکه چهار

برنامه "کرانه" امشب به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و سبط اکبرش امام حسن (ع) با عنوان «سوگ» پخش می‌شود.

جلال الدین دری، تهیه‌کننده این برنامه گفت: برنامه "کرانه" که با اجرای کوروش تهامی روی آنتن می‌رود، این هفته با موضوع موسیقی‌های آئینی و مراسم‌های عزاداری پخش می‌شود.

دری از حضور بهمن کاظمی "محقق" در این برنامه خبر داد و افزود: این ویژه برنامه آئین‌های عزاداری در اسلام از زمان‌های گذشته تاکنون و همچنین مراسم های تعزیه خوانی را بررسی و تحلیل می کند.

این برنامه با اجرای کورش تهامی و کارشناسی وحید طارمی و تهیه کنندگی جلال الدین دری هر هفته شنبه‌ها ساعت 23:15 پخش می‌شود.

برنامه "شمیم وحی" مستندی است که فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی را به تصویر می کشد. این فعالیت ها در حرم مطهر امام رضا (ع)، دارالقرآن و مهد قرآن رواق‌ها، جلسات تفسیر و قرائت قرآن، کتابخانه آستان قدس، مراکز قرآن پژوهی و کتاب‌های منتشر شده از انتشارات به نشر و مرکز چاپ بین المللی قرآن الکریم است که مستند شمیم وحی به بررسی آن‌ها می‌پردازد. مستند شمیم وحی دوشنبه ساعت 23:15 پخش می‌شود.

برنامه "غربت پنهان" با موضوع تعامل و برخورد پیامبر با مردم روی آنتن می رود. این برنامه با هدف بررسی و تحلیل نحوه تعامل و برخورد پیامبر(ص) با مردم، مدارا کردن و مهربانی ایشان، توجه کامل پیامبر(ص) به دستورات خداوند و ایجاد امنیت برای دیگران و پوشاندن عیوب مردم پخش خواهد شد. "غربت پنهان" با کارشناسی حجت الاسلام مرتضی استادی، یک‌شنبه ساعت 23:20 پخش می شود.

انتهای پیام

کد N636715

وبگردی