آفتاب
قاسمی:

۷۰ مدرسه قرآنی در مازندران فعال است

۷۰ مدرسه قرآنی در مازندران فعال است

ساری - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با بیان اینکه ۷۰ مدرسه قرانی در مازندران فعال است گفت: سال گذشته ۱۷۶ هزار دانش آموز در مسابقات قرانی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی قاسمی ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه مازندران که در اداره کل آموزش وپرورش برگزار شد با بیان اینکه مازندران با دارا بودن بیش از چهار هزار مدرسه، ۴۸۰ هزار دانش آموز، بیش از ۴۰ هزار معلم، ۱۰ هزار سوادآوز و ۴۳هزار نوآموز تحت پوشش این اداره کل اظهار داشت: ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان از آموزش و پرورش در غالب چهار هزار مدرسه خدمات دریافت می کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مازندران طی یکساله اخیر جزء آموزش و پرورش سرآمد در کشور بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مازندران طی چند ماهه اخیر ۲۰ مورد تشویقی را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کرده است افزود: در اکثر برنامه های اجرایی از سوی وزارت آموزش و پرورش، مازندران از استان های برتر و دارای سهم وری بیشتر نسبت به سایر استان های است.

قاسمی به فعالیت ۲۶ دارالقران در استان اشاره کرد و اظهار داشت: درصددیم در سطح استان به دارالقران ها توجه بیشتری کنیم .

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، طرح مصباح الهدی را از جمله طرح های مهم در استان دانست و افزود: این طرح از جمله طرح های نظارتی مهم است و طرح شناسایی حافظان قران کریم و بررسی سیره پیامبر از برنامه های جدی آموزش و پرورش در حوزه تربیت دینی در استان است.

وی ادامه داد: باید دانش اموزان را با سیره پیامبر که همان قران و عترت است آشنا کنیم.

کد N636705

وبگردی