آفتاب

رای اعتماد سنای ایتالیا به برنامه بودجه دولت رنتزی

رای اعتماد سنای ایتالیا به برنامه بودجه دولت رنتزی

نخست‌وزیر ایتالیا امروز (شنبه) توانست رای اعتماد سنا را برای بودجه 2015 به دست آورد و گمان می‌رود که لایحه بودجه بتواند در پارلمان نیز رای بیاورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بودجه 2015 دولت ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا با 162 رای موافق در برابر 37 رای مخالف توانست رای اعتماد سنا را به دست آورد. بودجه وی امروز در سنا مطرح شد و طی روزهای آتی در پارلمان ایتالیا به رای گذاشته می‌شود.

بسته مالی مذکور شامل کاهش بودجه برای کم‌درآمدان است که ارزش آن حدود 10 میلیارد یورو است و علاوه بر این، کاهش مالیات کارگران صنایع در آن لحاظ شده است.

دولت‌های ایتالیا غالبا برای کوتاه کردن مباحثات و سرعت دادن به روند قانونگذاری به رای اعتماد متوسل می‌شوند. طبق قانون، بودجه باید تا پایان سال به تصویب پارلمان برسد.

دولت رنتزی می‌گوید که اتحادیه اروپا باید اجازه دهد تا مخارج دولتی افزایش یابد چرا که به گفته وی، این اقدام به ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ حوزه یورو کمک می‌کند و رم می‌تواند از رکود نسبی خارج شده و نرخ بیکاری را کاهش دهد.

ماتئو رنتزی برای اینکه درخواست‌های مورد نظر کمیسیون اروپا را برآورده کند، مجبور شد تا برخی از برنامه‌های کاهش مالیات را کنار بگذارد.

انتهای پیام

کد N636551

وبگردی