آفتاب

روسیه: داعش در سوریه از مواد سمی استفاده کرده است

روسیه: داعش در سوریه از مواد سمی استفاده کرده است

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، شواهدی وجود دارد که حاکی از این است داعش در سوریه از مواد سمی استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تأکید کرد: در راستای تلاش‌های مستمر انجام شده توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی مبنی بر کشف وقایع احتمالی استفاده از گاز کلر در سوریه، دمشق اطلاعات مهمی را در اختیار این سازمان قرار داد که نشان می‌دهد، مواردی وجود دارد که تشکیلات غیر دولتی بر تاسیسات صنعتی که مواد حاوی کلر در آن نگهداری می‌شود، دست یافته است.

این وزارتخانه افزود: باور جدی در این خصوص وجود دارد که شورشیان مسلح سوریه به ویژه گروه داعش در استفاده از این مواد سمی با اهداف ترورریستی دست داشته‌اند.

وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه مسکو از این اقدام اخیر دمشق استقبال می‌کند، اعلام کرد: طرف سوری با این اقدام، بار دیگر رویکرد خود مبنی بر همکاری گسترده با جامعه جهانی درخصوص مسائل مربوط به پایبندی این کشور به توافقنامه منع تسلیحات شیمیایی را اثبات کرد.

این وزارتخانه ابراز امیدواری کرد که هیات بین‌المللی داده‌های ارائه شده از سوی دمشق را مورد توجه قرار داده و سازمان منع تسلیحات شیمیایی این اطلاعات را به دقت مورد ارزیابی قرار دهد.

انتهای پیام

کد N636247

وبگردی