آفتاب
دوشنبه/

مردم خراسان جنوبی میزبان 8 شهید گمنام دفاع مقدس هستند

مردم خراسان جنوبی میزبان 8 شهید گمنام دفاع مقدس هستند

بیرجند - جانشین مدیر کل بنیاد حفظ ونشر ارزش های دفاع مقدس گفت: پیکر پاک هشت تن از شهدای گمنام دفاع مقدس روز دوشنبه برای تشییع و تدفین در چهار شهر خراسان جنوبی وارد استان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضابرازنده مقدم صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: پیکر هشت شهید گمنام ساعت 12 و 30 دقیقه روز دوشنبه وارد بیرجند می شود.

وی تصریح کرد: پیکر پاک این شهدا با هشت دستگاه آمبولانس از فرودگاه به سمت میدان آزادی، سپس به میدان امام خمینی (ره)، سه راه اسدی، میدان شهدا، میدان ابوذر و در نهایت نیز به معراج شهدای اداره کل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس منتقل می شوند.

جانشین مدیر کل بنیاد حفظ ونشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه پیکر این شهدا در چهار نقطه استان تشیع و تدفین می شوند، عنوان داشت: شهر های مود ، گزیگ، دیهوک و نیمبلوک میزبان این هشت شهید گمنام هستند.

برازنده مقدم با بیان اینکه مردم شهرستان بیرجند تا روز پنجشنبه میزبان شهدا خواهند بود، بیان داشت: پیکر این شهدا در شب شهادت امام رضا (ع) برای وداع مردم به مسجد امام حسین (ع) و  روز سه شنبه نیز به مسجد الرسول بازار بیرجند انتقال خواهند یافت.

وی ادامه داد: همچنین بنا به در خواست های مکرر شهرهای مختلف استان، پیکر شهدا طی این مدت برای وداع به شهرها منتقل و مجددا به مرکز استان منتقل می شوند.

جانشین مدیر کل بنیاد حفظ ونشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه بعد از ظهر پنج شنبه پیکر شهدا برای مراسم تشیع به مکان های تعیین شده منتقل می  شوند، یادآور شد: روز جمعه نیز مراسم تدفین این شهدا در مراکز شهرستان ها برگزار می شود.

برازنده مقدم اضافه کرد: پیکر دو شهید که قرار است در شهر گزیک تدفین شوند به دلیل حضور در مراسم یادوراه شهدا که در شهر بیرجند برگزار خواهد شد، روز یکشنبه تدفین می شوند.

وی به محل شهادت این شهدا اشاره کرد و گفت:شهدایی که در شهر گزیک درمیان تدفین می شوند هر دو در عملیات بدر و در منطقه مجنون به شهادت رسیده اند که سن یکی از آن ها 18 و  دیگری نیز 19 سال است.

جانشین مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دو تن از این شهدا نیز در عملیات بدر در منطقه عملیاتی مجنون به شهادت رسیده اند، بیان داشت: پیکر این شهدا در  شهر مود شهرستان سربیشه تدفین می شوند.

برازنده مقدم با بیان اینکه چهار تن از این شهدا نیز در عملیات والفجر دو ، خیبر، کربلا دو به شهادت رسیده اند، افزود:پیکر پاک دو تن از این شهدا در شهر دیهوک شهرستان طبس و دو تن دیگر نیز در شهر نیمبلوک شهرستان قاین برای همیشه آرام می گیرد.

خراسان جنوبی 93 شهید گمنام دفاع مقدس را در خود جای داده است

وی از وجود 93 شهید گمنام در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: 17 تن از این شهدا در شهرستان بیرجند تدفین شده اند که از این تعداد پنج شهید در داخل شهر بیرجند، پنچ تن در دانشگاه آزاد اسلامی، پنج تن در دانشگاه علوم پزشکی  و یک تن نیز در دانشگاه بیرجند به خاک سپرده شده اند.

جانشین مدیر کل بنیاد حفظ ونشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: همچنین در حال حاضر هشت شهید گمنام در شهرستان نهبندان، هفت تن در سربیشه، 12 مورد در شهرستان طبس، 14 تن در شهرستان قاین، 15 تن در شهرستان سرایان، هفت تن در شهرستان درمیان و سه  تن نیز در شهرستان بشرویه وجود دارد.

برازنده مقدم ادامه داد:همچنین هم اکنون 20 شهر استان میزبان این شهدا هستند که در 29 نقطه استان تدفین شده اند.

وی با اشاره به اینکه 180 نقطه استان متقاضی میزبانی این شهدای همیشه جاوید هستند، عنوان کرد:در حال حاضر چهار دانشگاه، یک شهر و پنج یگان نظامی استان برای میزبانی از این شهدا درخواست داده اند.

کد N636194

وبگردی