آفتاب

تاکید پوتین بر ادامه سیاست های نظامی روسیه

تاکید پوتین بر ادامه سیاست های نظامی روسیه

رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در اظهاراتی تاکید کرد که به رغم فشارهای موجود از سوی غرب، مسکو دکترین نظامی خود را تغییر نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، "ولادیمیر پوتین" که در جمع مقامات ارشد وزارت دفاع روسیه صحبت می کرد در ادامه گفت: توانمندی دفاعی نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدهای خارجی افزایش خواهد یافت و دولت به این مساله توجه خاص دارد. وضعیت پیچیده است و اقدامات برخی کشورها امنیت و ثبات بین المللی را به خطر انداخته است.

وی افزود: با وجود اقدامات ناتو در اروپا روسیه دکترین نظامی خود را تغییر نخواهد داد. دکترنی نظامی روسیه دفاعی است و ما سرسختانه برای تامین امنیت روسیه تلاش خواهیم کرد.

پوتین به استقرار تسلیحات سامانه موشکی آمریکا در اروپا و نیز افزایش تحرکات ناتو به ویژه در منطقه اروپای شرقی اشاره کرد و آن را عوامل تهدیدکننده خواند.

پویتین در حالی این اظهارات را بیان می کند که روز پنجشنبه "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، قانونی را امضا کرد که به وی اجازه اعمال تحریم علیه روسهی را می دهد و متعاقب آن اعلام شد که واشنگتن تحریم هایی را علیه کریمه اعمال کرده است. 

در همین رابطه شب گذشته وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با همتای آمریکایی خود هشدار داد که قانون جدیدکاخ سفید برای تحریم روسیه می تواند روابط واشنگتن و مسکو را برای سال های زیادی دچار تنش کند. "سرگئی لاوروف" با اعلام این مطلب در ادامه گفت: این قانون می تواند همکاری های روسیه و واشنگتن را در زمینه های متعدد برای سال های طولانی از بین ببرد.

کد N636170

وبگردی