آفتاب

اوباما روابط اقتصادی با کریمه را ممنوع کرد

اوباما روابط اقتصادی با کریمه را ممنوع کرد

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: رییس جمهوری آمریکا دستور اجرایی را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه امضا کرده که براساس آن ممنوعیت روابط تجاری با کریمه اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، کاخ سفید در این بیانیه گفت: این دستور اجرایی صادرات وسایل، تکنولوژی یا خدمات به کریمه و واردات وسایل،‌ تکنولوژی و خدمات از کریمه و همچنین سرمایه‌گذاری‌های جدید در این شبه جزیره را ممنوع می‌کند.

این دستور اجرایی همچنین به وزارت خزانه‌داری آمریکا دستور داده تا تحریم‌هایی را علیه افراد و شرکت‌هایی که در شبه جزیره کریمه فعالیت دارند،‌ اعمال کند.

دولت آمریکا گفت: این دستور اجرایی باید پیام مشابهی را به جامعه تجاری آمریکا بدهد و تایید کرد که آمریکا اتحاد شبه جزیره کریمه با روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا گفت: بار دیگر از روسیه می‌خواهم تا به اشغالگری و الحاق شبه جزیره کریمه پایان داده و حمایت خود از جدایی‌طلبان شرق اوکراین را متوقف کرده و به تعهدات خود براساس توافقنامه‌های مینسک جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: دولت آمریکا به همکاری نزدیک با متحدان و شرکایش در اروپا و سراسر جهان برای دستیابی به سیاستی دقیق در واکنش به تحولات اوکراین و حمایت از تمامیت ارضی و استقلال این کشور ادامه می‌دهد.

اوباما در این بیانیه افزود: ما به بررسی و تنظیم تحریم‌هایمان با همکاری نزدیک با شرکای بین‌المللی خود برای واکنش به اقدامات روسیه ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

کد N636034

وبگردی