آفتاب

اوباما: شکاف طبقاتی میان سیاهپوستان و سفیدپوستان همچنان ادامه دارد

اوباما: شکاف طبقاتی میان سیاهپوستان و سفیدپوستان همچنان ادامه دارد

باراک اوباما با تاکید بر اینکه در آمریکا "بحث‌های خوبی درباره روابط نژادی و اجرای قانون" مطرح شده، اذعان کرد که همچنان باید به روند اصلاحات در این زمینه ادامه داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری سالانه خود با عنوان «سال عمل» به تظاهرات‌های اعتراضی اخیر مردم کشورش در واکنش به رفتار نژادپرستانه نیروهای امنیتی با سیاهپوستان و کشته شدن مایکل براون 18 ساله و اریک گارنر در شهرهای فرگوسن و نیویورک اشاره کرد.

اوباما گفت: تفکر ما درباره روابط نژادی هم‌اکنون با پرونده‌های فرگوسن و نیویورک پررنگ شده است؛ حال مردم با هوشیاری بیشتری به آنچه در جوامع رنگین پوست می‌گذرد، توجه می‌کنند. ما باید در این زمینه بیشتر کار کنیم. این شرایط میراث گذشته نژادی بغرنج آمریکاست.

طبق گفته اوباما، شکاف طبقاتی میان سیاهپوستان و سفیدپوستان همچنان ادامه دارد و این در حالی است که کارهای زیادی در شش سال گذشته در این باره انجام شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانش به بهبود شرایط آموزشی و بهداشتی آمریکا و رونق بازارها اشاره کرد و گفت: همین موارد به بهبود شرایط سیاهپوستان اندکی کمک کرده است.

انتهای پیام

کد N635979

وبگردی