آفتاب

دیدار نیچروان بارزانی با اردوغان و داووداوغلو در آنکارا

دیدار نیچروان بارزانی با اردوغان و داووداوغلو در آنکارا

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در جریان سفر به ترکیه با رجب طیب اردوغان و احمد داووداوغلو درخصوص آخرین تحولات امنیتی عراق و اقدامات داعش بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر دولت منطقه‌ای کردستان عراق در جریان دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پایتخت این کشور درخصوص روابط دو جانبه و تحولات امنیتی در زمینه مبارزه با تشکیلات تروریستی داعش بحث و تبادل نظر کرد.

اردوغان در جریان این دیدار نسبت به پیروزی‌های نیروهای پیشمرگ کرد و دستاوردهای میدانی آنها ابراز خرسندی کرده و حمایت خود را از توافقنامه امضا شده میان اربیل و بغداد در این زمینه اعلام کرد.

در جریان این دیدار دو طرف درخصوص آخرین تحولات عراق و منطقه و اقدامات صورت گرفته علیه تشکیلات تروریستی داعش و همچنین دستاوردهای نیروهای کرد پیشمرگ در منطقه جبل، سنجار و زمار بحث و تبادل نظر کردند.

اردوغان و بارزانی همچنین درخصوص روابط دو جانبه میان آنکارا و اربیل و تقویت این روابط صحبت کردند.

نیچروان بارزانی به همراه هیات دولت منطقه کردستان عراق برای دیدار با مسوولان ترکی صبح جمعه وارد آنکارا شد.

منابع موجود در ترکیه از دیدار احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه و بارزانی خبر داده و اعلام کردند که در جریان این دیدار درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه شرایط کنونی عراق بحث و تبادل نظر شد.

این منابع همچنین تاکید کردند که داووداوغلو در جریان این دیدار اعلام کرده که امنیت عراق و منطقه کردستان برای ترکیه بسیار مهم است و آنکارا همچنان به همکاری و حمایت خود از عراق و تقویت روابطش با منطقه کردستان عراق ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

کد N635835

وبگردی