آفتاب
نیشابوری:

سازمان ملل باید بزرگترین حامی اجرای طرح جهان عاری از خشونت باشد

سازمان ملل باید بزرگترین حامی اجرای طرح جهان عاری از خشونت باشد

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار، گفت: سازمان ملل باید اصلی‌ترین و بزرگترین حامی و پشتیبان طرح جهان عاری از خشونت که از سوی رئیس‌جمهور کشورمان مطرح شد، باشد اما متأسفانه برای اجرای واقعی آن قدرت کافی ندارد.

محمد نیشابوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نامگذاری 27 آذر به عنوان روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری اظهار کرد: پیشنهاد طرح جهان عاری از خشونت باعث می ‌شود که فکر جهانیان به سمت صلح و آرامش برود ما به عنوان ایرانی به آن افتخار می‌کنیم و خوشحال هستیم که پیشنهاد شخص اول کشورمان مورد استقبال تمام جهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: چالش‌هایی بر سر اجرایی شدن این طرح قرار دارد و باعث می‌شود که ما کمی بدبینانه برای به انجام رسیدنش به آن نگاه کنیم. اصولاً پیشنهادهایی در این زمینه از طرف کشورهایی ارائه می‌شود که خودشان قربانی خشونت‌های جهانی بوده‌اند. اما کشورهای قدرتمند جهانی از آن در عمل استقلال چندانی نمی‌کنند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که کشورهای قدرتمند به دنبال منافع خودشان هستند، گفت: قدرتمندان حامی خشونت‌های بین‌المللی هستند زیرا با وجود تسلیحات و قدرت مالی و سیاسی، بالا بودن سطح امنیت‌شان با اختلاف‌افکنی در میان ادیان و مردم مناطق مختلف به بی‌ثباتی‌ها و ناامنی‌ها دامن می‌زدند تا منافعشان حفظ شود. اینها جریان وابسته به سرمایه‌داری هستند.

وی همچنین افزود: سازمان ملل باید بزرگترین و اصلی‌ترین حامی طرح آقای روحانی باشد. اما این سازمان با تمام امکاناتش از اجرای چنین طرح‌هایی ناتوان است. 16 سال پیش از این هم آقای خاتمی طرح گفت‌وگو با تمدن‌ها را مطرح کردند اما دیدیم که چگونه تنها چند ماه بعد از به تصویب رسیدن این طرح با اکثریت ‌آرا جهان مملو از خشونت شد و منطقه با جنگ عراق و افغانستان به ناامنی و آشوب دچار شد.

نیشابوری در پایان تصریح کرد: ما خوشحالیم که این پیشنهاد سنجیده از طرف کشورمان که روزی از جانب جورج بوش به عنوان محور شرارت یاد می‌شد، طرح شد. آقای روحانی به جهانیان نشان دادند که ملت ما مردمی صلح‌طلب هستند.

انتهای پیام

کد N635778

وبگردی