آفتاب
گزارش مهر/

توپ مس کرمان به اوت رفت/ تیم 101 آسیا مقهور تیمهای دسته اولی

توپ مس کرمان به اوت رفت/ تیم 101 آسیا مقهور تیمهای دسته اولی

کرمان - روز گذشته در حالی تیم فوتبال مس کرمان به عنوان تیم 101 آسیا معرفی شد که پس از شکست خانگی، این تیم بار دیگر نشان داد همچنان از دوران اوجش فاصله می گیرد و امکان سقوط به دسته دوم هم وجود دارد.

به گزارش مهر، این روزها جوانان شهر کرمان دیگر انگیزه و رغبتی برای حضور در ورزشگاهها ندارند اگر نگاهی به عملکرد تیمهای ورزشی کرمان طی چهار سال گذشته بیندازیم می بینیم بسیاری از تیمهای این استان رفته رفته سهمیه های لیگ برتری خود را از دست دادند از سوی دیگر پروژه های بزرگ ورزشی کرمان نیز با رکود مواجه شده اند این مسئله یعنی اینکه ورزش در  استان کرمان از اولویت خارج شده، در استانی که به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی مرزهای شرقی و به خصوص قاچاق مواد مخدر در معرض خطرات ناشی از آن نیز قرار دارد. ورزش برای مدتی نقش آسیب زدایی در کرمان را به خوبی ایفا کرد.

تیم فوتبال مس کرمان در این میان نقش محوری داشت این تیم طبق اعلام روز گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا در رده 101 باشگاههای آسیا قرار دارد این در حالست که برخی از تیمهای لیگ برتری فوتبال ایران در این رنکینگ جایی ندارند. این آمار هواداران کرمان را به یاد دورانی انداخت که مس تیمهای عربی را در ورزشگاههای خودشان و به ویژه در ورزشگاه کرمان به سخره می گرفت و شکست می داد.

مس کرمان در زمانی که در لیگ برتر حضور داشت یک تنه مقابل بسیاری از آسیبهای اجتماعی ایستاده بود نرخ اعتیاد را کاهش و گرایش جوانان به ورزش را افزایش داده بود اما این قابلیت بزرگ فرهنگی در استان کرمان سال گذشته رو به افول گذاشت

در این استان مس کرمان در زمانی که در لیگ برتر قرار داشت یک تنه مقابل بسیاری از آسیبهای اجتماعی ایستاده بود نرخ اعتیاد را کاهش و گرایش جوانان به ورزش را افزایش داده بود اما این قابلیت بزرگ فرهنگی در استان کرمان سال گذشته رو به افول گذاشت هر چند مسئولان مس کرمان در تابستان سال جاری وعده دادند که از این تیم برای صعود مجدد به لیگ برتر حمایت می کنند اما عملا این وعده ها هیچ گاه به تغییر روند نزولی فوتبال کرمان منجر نشد.

کارت نظام وظیفه بهانه جدید مس برای نزول

در حالی بسیاری در کرمان به خرید امتیاز لیگ برتری در کرمان اعتقاد داشتند که عده ای دیگر در نهایت نظر خود را نسبت به صعود طبیعی و مجدد این تیم در رقابتهای دسته اول به لیگ برتر را به کرسی نشاندند و اینگونه القاء کردند که مس می تواند بار دیگر به لیگ برتر صعود کند اما در همان آغاز رقابتها چهار مهره اصلی مس کرمان به دلیل مشکلات مربوط به سربازی از ادامه رقابتها حذف شدند و مس نیز نتایج نا امید کننده را آغاز کرد بطوریکه روز گذشته این تیم در برابر تماشاگران کرمانی تن به شکست داد تا از دقیقه 80 این بازی مدیران و مربیان این تیم زیر بار انتقاد شدید تماشاگران قرار گیرند.

نتایج ضعیف مس کرمان این تیم را پس از 10 هفته از لیگ 10 امتیازی کرده و سکوت مدیران شرکت مس نیز در خصوص نتایج ضعیف این تیم ادامه دارد.

اعتراضهای هواداران در بازی روز گذشته منجر شد فتح الله نژاد زمانی از مدیرعامل مس کرمان استعفا دهد وی در پیامی در این خصوص اعلام کرد: با توجه به کسب نتایج ضعیف تیم فوتبال مس و فراهم کردن زمینه‌ای جهت استفاده از فرصت‌های آتی، ضمن عذرخواهی از هواداران تیم فوتبال مس کرمان و دست‌اندرکاران شرکت ملی صنایع مس ایران، استعفای خود را از سمت مدیر عامل باشگاه مس کرمان اعلام می‌کنم و همچنان به عنوان یک هواداران به حمایت از تیم فوتبال مس کرمان ادامه خواهم داد. امیدوارم با نتایج خوب تیم فوتبال مس کرمان در آینده رضایت هواداران و مردم کرمان فراهم شود.

این درحالی بود که انتقاد ها کادر فنی مس کرمان را نیز نشانه گرفته بود و در این میان میثاقیان تنها کاری که کرد عدم حضور در مصاحبه بعد از بازی بود. این درحالیست که در تیم دیگر مس در رفسنجان بگویچ که مس رفسنجان را سرگروه دسته دیپر لیک آزادگان کرده نخستین گزینه مس کرمان در ابتدای فصل بود.

برخی از هواداران و روزنامه نگاران کرمانی پس از استعفای نژاد زمانی معتقدند که این استعفا وضعیت مس را پیچیده تر خواهد کرد و مدیریت مس به فردی بی تجربه واگذار خواهد شد و خواستار بازگشت نژاد زمانی به مدیریت این تیم هستند.

در این میان ایرانمنش که در زمان مدیرعاملی او مس به دسته اول سقوط کرد این بار در کسوتی دیگر به اظهار نظر در این خصوص پرداخت.

از نژاد زمانی حمایت می کنیم

در حالی استعفای نژاد زمانی در سایت رسمی این باشگاه منتشر شده همین سایت از قول اکبر ایرانمنش رئیس هیئت مدیره باشگاه مس گفت: هیات مدیره در جریان استعفای نژاد زمانی نیست و قطعا تا زمانی که دلیل این استعفا را ندانیم با آن نیز مخالفت خواهیم کرد.

وی افزود: از وقتی که خبر استعفای نژاد زمانی را از سایت ها شنیدم تاکنون نتوانسته‌ام با ایشان تماس بگیرم تا دلیل این موضوع را بدانم

ایرانمنش ادامه داد: حدس می زنم فشار ناشی از این باخت باعث این تصمیم شده است هرچند که آقای نژادزمانی چندین بار در جلسه هیات مدیره به صورت شفاهی استعفا داده بودند که هیات مدیره با این موضوع مخالفت کرده بود.

رئیس هیات مدیره باشگاه مس کرمان با بیان اینکه به طور قاطع از نژاد زمانی حمایت خواهیم کرد گفت:هیات مدیره در جریان استعفای نژاد زمانی نیست و قطعا تا زمانی که دلیل این استعفا را ندانیم با آن نیز مخالفت خواهیم کرد.

کد N635689

وبگردی