آفتاب

آیت‌الله ممدوحی: ظرفیت پژوهشی جهاددانشگاهی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه لحاظ شود

آیت‌الله ممدوحی: ظرفیت پژوهشی جهاددانشگاهی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه لحاظ شود

عضو خبرگان رهبری با اشاره به سابقه علمی پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: باید این ظرفیت قابل توجه در راستای وحدت حوزه و دانشگاه بیش از پیش بکار گرفته شود.

آیت الله حسن ممدوحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، در خصوص فعالیت‌های دبیرخانه دائمی ارتباط حوزه و جهاد دانشگاهی قم، گفت: فعالیت جهاددانشگاهی در زمینه ارتباط میان حوزه و دانشگاه بسیار ارزشمند است که اگر به این هدف جهت های فرهنگی داده شود نتایج بهتری به دست می آید.

وی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه پشتوانه انقلاب اسلامی بوده و دانشگاهها به عنوان مراکز تولید علم به شمار می روند که هر دو نهاد علمی در جهت رشد و شکوفایی کشور می توانند همراه باشند.

وی با تاکید بر لزوم شناخت ظرفیت های موجود توسط جهاد دانشگاهی در نیل به اهدافش در این دبیرخانه گفت: دانشگاهها با تولید علم و پرورش نخبگان دارای ظرفیت های مهمی هستند و از سوی دیگر حوزه نیز توانمندی های خود را در عرصه های مختلف به اثبات رسانده است.

ممدوحی اظهار داشت:در این زمینه جهاد دانشگاهی باید چنین ظرفیت مهم و بالنده‌ای را شناسایی کند تا با استفاده از نخبگان حوزه و دانشگاه به برنامه‌های فرهنگی جهت بدهد به خصوص اینکه استکبار جهانی همواره خواهان جدایی میان این دو نهاد است تا به دور از وحدت و تعامل مانع از تحقق اهداف شود.

وی گفت: جهاد دانشگاهی نیز همان گونه که توانسته خدمات ارزنده فرهنگی، علمی و پژوهشی را در طول فعالیت‌های خود ارائه نماید می‌تواند با برنامه‌ریزی منسجم میان حوزه و دانشگاه ارتباط تنگاتنگی ایجاد نماید چرا که علم و دین هر دو در کنار هم می توانند زمینه ساز رشد و اعتلا باشند.

عضو خبرگان رهبری خطاب به دانشجویان و طلاب نیز عنوان کرد: دانشجو و طلبه باید با برخورداری از قدرت تفکر به رسالت و وظایف خود در قبال ارزشهای دینی و انقلابی جامعه عمل بپوشانند.

ممدوحی ادامه داد: انتظار می رود جهاد دانشگاهی نیز مطابق با رسالتی که دارد با استفاده از ظرفیت‌های این دبیرخانه گام های موثری بردارد.

انتهای پیام

کد N635527

وبگردی