آفتاب

لاله افتخاری: بستر حفظ قرآن برای پیش دبستانی‌ها فراهم شود

لاله افتخاری: بستر حفظ قرآن برای پیش دبستانی‌ها فراهم شود

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: از مسوولان آموزش و پرورش می‌خواهم در راه حفظ قرآن کمک کنند و همه دوباره قدم بردارند تا نه تنها برای دبستانی‌ها و دبیرستانی‌ها حتی برای پیش دبستانی‌ها نیز بستر حفظ قرآن را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، لاله افتخاری در اختتامیه اولین دوره آموزش تخصصی قرائت قرآن کریم اظهار کرد: زمانی که تهاجم فرهنگی علیه بشریت به ویژه مسلمانان و ایرانیان وجود دارد، چیزی که می‌تواند دست همه را بگیرد قرآن است، بنابراین باید به آن توجه بیش‌تری کرد.

وی با اشاره به قرآن و عترت و ضرورت تمسک به این دو، گفت: باید به مسوولان قرآنی تبریک گفت که نوگلانی که تشنه فرهنگ قرآن و اهل بیت هستند را برای آموزش انتخاب کردند.

افتخاری با بیان این که کودکان و نوجوانان استعداد خوبی برای فراگیری قرآن دارند، تصریح کرد: قطعاً اگر مدیر آینده این مملکت از کودکی با قرآن تربیت شود و از زاویه دید قرآن و اهل بیت به زندگی، مسوولیت، مدیریت، گرفتن یا تحویل دادن پست و نجات مردم نگاه کند، مدیر موفقی خواهد شد، اما با علم سکولار نمی‌توان مدیری موفق تربیت کرد.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: با نگاه به جریاناتی که امروزه در آمریکا و اروپا می‌گذرد، می‌بینیم که با همه پیشرفت‌های علمی و امکاناتی که داشته‌اند و هم‌چنین دست‌اندازی به منابع انسانی و زیرزمینی و ثروت‌های دنیا، این علم سکولار نتوانسته راه به جایی ببرد و حتی دنیای آن‌ها را هم نتوانسته به ساحلی امن برساند.

نماینده تهران در مجلس با بیان این که به طور قطع با تربیت نوجوانان خود با قرآن به دانشگاهی که بشر از راه یابی به آن عاجز است، دست خواهیم یافت، اضافه کرد: از سال‌های قبل توانستیم ظرفیت مجلس را در خدمت قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی قرار دهیم؛ در شورای توسعه فرهنگ قرآنی که حاصل تلاش و هم‌فکری همه بود نیز سال‌ها تلاش شد تا این شورا به تصویب برسد.

وی با بیان این که فعالیت این شورا مربوط به پرورش قرآنیان است، ادامه داد: همت خوبی در عرصه قرائت قرآن دیده می‌شود و به طور قطع اگر همین همت در عرصه حفظ قرآن هم به‌کار گرفته شود، می‌تواند لبخند رضایت و خشنودی مقام معظم رهبری را فراهم کند.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان این که در شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیشتر توجه بر این است که بودجه‌ها به سمت حفظ قرآن هدایت شود، عنوان کرد: راه خوبی در دولت قبل آغاز شد و خانواده‌ها نیز از آن استقبال کردند که بر اساس آن بیش از سه میلیون دانش‌آموز در مرحله اول برای حفظ قرآن در سایت ثبت نام کردند. از مسوولان آموزش و پرورش می‌خواهم در این راه کمک کنند و همه دوباره قدم بردارند تا نه تنها برای دبستانی‌ها و دبیرستانی‌ها حتی برای پیش‌دبستانی‌ها نیز بستر حفظ قرآن را فراهم کنند.

او خاطرنشان کرد: تلاش این است که بخش قابل توجهی از بودجه‌ها در این قسمت هدایت و بخشی هم در ترویج قرآن و پژوهش‌های قرآنی صرف شود. اگر بخش مردمی و اتحادیه تشکل‌های مردمی به کمک جامعه و مسوولان قرآنی ما نیایند این طرح‌های قرآنی کلان موفق نمی‌شود.

افتخاری با اشاره به جنگ نرمی که علیه ایران وجود دارد، اظهار کرد: همه باید خودشان را مسوول بدانند تا بتوانیم با شناسایی نخبگان آن‌ها را پرورش داده و هدایت کنیم و در جامعه رنگ قرآن بر فعالیت‌هایی که دشمن علیه ما انجام می‌دهد، غلبه کند.

انتهای پیام

کد N635328

وبگردی