آفتاب

کاهش اعتماد مردم ترکیه به نهادهای دولتی مختلف این کشور

کاهش اعتماد مردم ترکیه به نهادهای دولتی مختلف این کشور

براساس نظرسنجی که از سوی یک موسسه اروپایی انجام شد، شهروندان ترکیه نسبت به بهبود اوضاع زندگی‌شان در سال آتی میلادی ناامید هستند. همچنین 48 درصد از مردم این کشور نسبت به دولت و بیش از نیمی از آنها نسبت به اتحادیه اروپا بی‌اعتماد هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از روزنامه حریت، این نظرسنجی که "اذهان عمومی در اتحادیه اروپا در نوامبر 2014" نام دارد و از سوی شعبه یورو بارومتر اتحادیه اروپا انجام شده است به کاهش اعتماد ترک‌ها به نهادهای مختلف دولتی این کشور اشاره می‌کند.

این مطالعه حاکی از آن است که 48 درصد از افرادی که در ترکیه زندگی می‌کنند، به دولت این کشور اعتماد ندارد. این میزان نسبت به نظرسنجی قبلی چهار درصد افزایش یافته است.

حدود 46 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت می‌کنند گفته‌اند که به دولت اعتماد دارند. میزان این افراد نسبت به نظرسنجی قبلی شش درصد کاهش داشته است.

شمار شهروندان ترکیه که باور دارند شرایط در سال آینده بدتر خواهد شد نسبت به نظرسنجی قبلی 18 درصد افزایش داشته و به 63 درصد رسیده است.

از سوی دیگر تعداد شهروندان ترکیه که فکر می‌کنند سال آینده شرایط بهتر از وضعیت کنونی خواهد بود 5 درصد کاهش یافته و به 25 درصد رسیده است.

همچنین شمار آن دسته از شهروندان ترکیه که اعلام کرده‌اند به اتحادیه اروپا اعتماد ندارند 9 درصد افزایش یافته و به 66 درصد رسیده است و شمار افرادی که به این اتحادیه اعتماد دارند با 7 درصد کاهش به 18 درصد رسیده است.

حدود 36 درصد از شرکت کنندگان نیز بر این باورند که شرایط اقتصادی در ترکیه رو به وخامت خواهد رفت و 29 درصد نیز بدترین شرایط مالی را پیش‌بینی می‌کنند.

40 درصد از این افراد گفته‌اند که شرایط استخدام بدتر خواهد شد. این در حالی است که شمار افرادی که باور دارند که شرایط سختی را در زندگی حرفه‌ای خود پیشرو خواهند داشت، به 26 درصد رسیده است، که در مقایسه با سال قبل 7 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

کد N635295

وبگردی