آفتاب

بررسی راه های افزایش رشد اقتصادی در نشست اتحادیه اروپا

بررسی راه های افزایش رشد اقتصادی در نشست اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در نشست روز پنجشنبه خود راه های ممکن برای افزایش رشد اقتصادی در کشورهای عضو را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشيتدپرس، اعضای اتحاديه اروپا در نشست دیروز پنجشنبه موضوع رشد اقتصادی ضعيف ميان اعضای خود را در اجلاس روز پنج شنبه  خود مورد بحث قرار دادند.

"دونالد تاسک" رئيس شورای اوپا، در این رابطه اعلام کرد که بايد يک صندوق سرمايه گذاری استراتژيک برای ارائه ضمانت به سرمايه گذاران تا ميزان  ۳۸۵  ميليارد دلار راه اندازی شود. اين اقدام باید برای بهبود و توسعه زيرساخت‌ها، ايجاد شغل و رشد اقتصادی اتحاديه اروپا انجام شود.

بر اساس گزارشی که در سايت رسمی اتحاديه اروپا منتشر شده است، رشد اقتصادی  ۲۸  عضو آن طی زمستان سال جاری قرار است به يک و نيم درصد برسد و در زمستان سال آينده نيز به دو درصد افزایش یابد.

رشد اقتصادی اتحاديه اروپا در زمستان سال گذشته تقريبا صفر و در سال قبل از آن منفی  ۱.۲  درصد بود.

همچنين در زمستان سال جاری نرخ بيکاری حدود دو دهم درصد بهبود يافته و در دوره مشابه سال آينده نيز انتظار می‌رود که اين شاخص با سه دهم درصد بهبود به  ۱۰.۴  درصد برسد.

اتحاديه اروپا همچنين از تورم بسيار پایین رنج می‌برد. نرخ تورم برای سال جاری ميلادی در اتحاديه اروپا تنها چهار صدم درصد است. پايين بودن نرخ تورم به رشد اقتصادی و درآمدهای شرکت‌های اروپايی از محل فروش محصولات خود به مشتريان داخلی زيان می‌رساند.

کد N635268

وبگردی