آفتاب

انگلیس و فرانسه انعطاف ایران در مذاکرات هسته‌ای را خواستار شدند

انگلیس و فرانسه انعطاف ایران در مذاکرات هسته‌ای را خواستار شدند

انگلیس و فرانسه انعطاف‌پذیری بیش‌تر ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات انگلیس و فرانسه روز پنج‌شنبه ضمن سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل مدعی شدند ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی انعطاف لازم را از خود نشان نداده است.

بر اساس این گزارش این کشورها در حالی این اظهارات را مطرح کردند که آخرین دوراز مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با هدف پایان دادن به بیش از یک دهه اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای ایران روز گذشته در ژنو پایان یافت.

فیلیپ برتوکس، یک مقام ارشد فرانسوی به شورای امنیت گفت: با وجودانعطاف کمی که مذاکره کنندگان ایران در این مرحله از خود نشان داده‌اند ما می‌خواهیم باور کنیم که ایران به دنبال دستیابی به یک توافق بلندمدت است.

این مقام فرانسوی افزود: ما از ایران انتظار داریم که انتخاب‌های استراتژیک و تصمیمات شجاعانه لازم را اتخاذ کند.

هم‌چنین مایکل تاتهام یک دیپلمات ارشد انگلیسی با تکرار اظهارات برتوکس در شورای امنیت سازمان ملل از ایران خواست تا انعطاف بیش‌تری در مذاکرات هسته‌ای از خود نشان دهد.

به گزارش رویترز، ایران که همواره اتهامات غرب مبنی بر تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای را رد می‌کند تأکید دارد برنامه‌ هسته‌ای‌اش ماهیت کاملاً صلح‌آمیز دارد. ایران در نوامبر سال 2013 توانست با قدرت‌های جهانی به یک توافق اولیه دست پیدا کند.

این کشورها در حال حاضر به تلاش‌های خود برای رسیدن به یک راه‌حل جامع و نهایی از طریق دیپلماسی ادامه می‌دهند.

نماینده فرانسه در سازمان ملل روز پنج‌شنبه در صفحه توییتر خود نوشت: لازم بود که ایده‌های جدید مطرح شده در جریان مذاکرات وین به دقت از سوی اعضای گروه 1+5 مورد بررسی قرار گیرد.

رویترز در ادامه گزارش داد: اظهارات مذاکره کنندگان نشان می‌دهد اصلی‌ترین موارد اختلاف میان ایران و گروه 1+5 ظرفیت برنامه غنی‌سازی اورانیوم در ایران و سرعت لغو تحریم‌ها علیه این کشور است.

انتهای پیام

کد N635177

وبگردی