آفتاب

روسیه به شدت از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کریمه انتقاد کرد

روسیه به شدت از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه کریمه انتقاد کرد

وزارت خارجه روسیه هشدار داد که این کشور در صورت نیاز به تحریم‌هایی تبعیض آمیز اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا علیه شبه جزیره کریمه پاسخ مناسبی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما مایل هستیم حق قانونی خود برای ارائه پاسخ مناسب به اقدامات به اصطلاح محدودکننده علیه افراد حقیقی و حقوقی را بدون هیچ‌گونه استثنایی را به اتحادیه اروپا اعلام کنیم.

در این بیانیه آمده است: اکنون زمانی است که مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل بفهمند که کریمه و خلیج سواستوپول بخش جدایی ناپذیر روسیه هستند.

در این بیانیه تاکید شده است: هرگونه تبعیض علیه ساکنان کریمه و سواستوپول برای اهداف سیاسی غیرقابل پذیرش است.

اتحادیه اروپا روز گذشته تحریم‌هایی را درخصوص سرمایه‌گذاری و تجارت با کریمه و سواستوپول اعمال و تاکید کرد که از بیستم دسامبر هرگونه سرمایه‌گذاری در این دو منطقه غیرقانونی است.

این تحریم‌های جدید به این معناست که شرکت‌های اروپایی یا مستقر در اتحادیه اروپا نمی‌توانند اقدام به خرید ملک یا شرکت در کریمه کنند، شرکت‌های کریمه را از لحاظ مالی تامین کنند یا برای آنها خدمات فراهم آورند. این مساله به واردات کالا از کریمه و سواستوپول که در ماه ژوئن اعمال شد، می‌افزاید. تحریم‌های دیگری نیز درخصوص تجارت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی و پروژه‌های زیربنایی کریمه در ماه ژوئیه اعمال شد.

وزیر اقتصاد روسیه گفته بود که احتمال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه در سال 2015 وجود دارد که منجر به تاثیرات منفی درازمدت خواهد شد.

وی تاکید کرد که تاثیر محدودیت‌ها علیه تامین مالی و بانک‌ها به مرور زمان کاهش می‌یابد اما تحریم‌ها علیه حوزه فناوری مانند واردات تجهیزات همچنان به اقتصاد روسیه ضربه می‌زند.

انتهای پیام

کد N635080

وبگردی