آفتاب
مشاور معاون تحقیقات وزیر بهداشت خبر داد

تربیت پزشک پژوهشگر در کشور

تربیت پزشک پژوهشگر در کشور

مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به تربیت پزشک پژوهش در کشور،‌از برگزاری دوره آموزش پزشک پژوهشگر خبر داد و گفت: تاکنون 20 پزشک برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

دکتر مجتبی زارعی در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در دانشکده پرستاری و مامایی رشت برگزار شد به خبرنگار ایسنا منطقه گیلان گفت: اولین فراخوان برگزاری دوره اعلام شده و تعدادی برای مصاحبه نهایی انتخاب شدند.

مشاور معاون تحقیقات وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) تصریح کرد: این موسسه مرکز بزرگ رقابت طرح‌های ملی تحقیقات پزشکی خواهد بود و محققان حوزه پزشکی با ارسال طرح‌های ملی خود به این موسسه تحقیقاتی، در جریان یک رقابت قرار می‌گیرند و با تصویب طرح‌های پیشنهادی، مشمول اعتبارات حمایتی می‌شوند.

وی آموزش و پژوهش را لازم و ملزوم یکدیگر خواند و گفت: پژوهش از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اضافه کرد: یکی از فواید وجود این موسسه کمک بزرگ به حمایت مالی از طرح‌های تحقیقات پزشکی است.

دکتر زارعی یادآور شد: در حالی که رهبر معظم انقلاب این همه بر روی تحقیق تاکید دارند و آن را به عنوان موتور پیشرفت اقتصاد کشور می‌دانند، ما شاهد افزایش اعتبار برای پژوهش نسبت به تورم نیستیم.

وی گیلان را مهد عالمان و دانشمندان علوم مختلف دانست و افزود: زمینه برای پیشرفت و تحقیق در این استان بیشتر از سایر استانهاست زیرا گیلان از پژوهشگران و محققان سطح بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

کد N635016

وبگردی