آفتاب

نخستین زائران خانه خدا از سیستان و بلوچستان به مدینه منوره اعزام شدند

نخستین زائران خانه خدا از سیستان و بلوچستان به مدینه منوره اعزام شدند

زاهدان-نخستین کاروان زائران خان خدا در قالب دو کاروان از طریق فرودگاه بین المللی زاهدان به مدینه منوره اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه پنجشنبه نخستین کاروان زائران از استان سیستان و بلوچستان به وسیله یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۳۰ متعلق به شرکت هواپیمایی عربستان سعودی به مدینه منوره اعزام شدند.

مدیر کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان در گفتگو با مهر اظهار داشت: تعداد ۲۹۸ نفر از زائران سرزمین وحی از سیستان و بلوچستان در قالب دو کاروان مقارن ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شامگاه گذشته فرودگاه بین المللی زاهدان را به مقصد مدینه منوره ترک کردند.

حسن اعرابی مقدم بیان داشت: از تعداد ۲۹۸ مسافر این پرواز تعداد ۱۵۵ نفر از زائران را برادران و خواهران اهل سنت و تعداد ۱۴۳ نفر را برادران و خواهران اهل تشیع تشکیل دادند.

وی افزود: اعزام زائران استان به سرزمین وحی تا ۲۶ خرداد ماه سال اینده و دربازه زمانی هر ۱۰ روز یک بار ادامه دارد.

وی ابراز داشت: اعزام زائران با تعداد ۱۹ پرواز انجام خواهد شد که تعداد ۱۰ پرواز تا پایان سال جاری  و تعداد ۹ پرواز در سال آینده انجام خواهد شد.

اعرابی مقدم افزود: هر پرواز شامل دو کاروان و به تعداد ۲۹۸ نفر شامل ازئران اهل سنت و تشیع و توسط شرکت های هواپیمایی عربستان سعودی و شرکت هواپیمایی ماهان انجام می پذیرد.

وی افزود: به منظور تسهیل در اعزام و سفر زائران خان خدا در طی ماه  های گذشته جلسات متعددی در راستای ایجاد هماهنگي هاي لازم با عوامل و مسئولان مرتبط از جمله سازمان حج و زيارت، گمرك، بهداشت و پلیس فرودگاه انجام پذیرفته است.

کد N634887

وبگردی