آفتاب
صالحی:

شاخصه های معماری سنتی اردبیل احصا می شود

شاخصه های معماری سنتی اردبیل احصا می شود

اردبیل – رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: الگو و شاخصه های معماری سنتی اردبیل احصا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرید صالحی شامگاه پنجشنبه در جلسه تشریح وظایف کمیته حفظ آثار و میراث فرهنگی اردبیل تصریح کرد: با هدف به کارگیری مناسب اصولی علمی معماری به جا مانده از گذشته شاخصه های معماری سنتی اردبیل توسط کمیته حفظ آثار احصا می شود.

وی وظایف این کمیته را در سه محور عنوان و به شناسایی اثرهای ثبت نشده اشاره کرد و افزود: تلاش برای ثبت سریع‌ آثار باستانی شناسایی نشده در دستور کار این کمیته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ادامه داد: علاوه بر این دو مسئولیت کمیته حفظ آثار با مشارکت میراث فرهنگی در حوزه محافظت از آثار نیز فعالیت دارد.

به گفته صالحی احیا طرح جامع کمربند صفر شهری در برنامه های کمیته بوده و به دلیل اهمیت و گستردگی این برنامه ها فراهم آوردن حمایت های قانونی از فعالیت کمیته ضرورت دارد.

وی حفاظت از آثار و میراث فرهنگی را به عنوان یک سرمایه معنوی ضروری دانست و تاکید کرد: حفاظت از آثار باستانی و تاریخی باید با برنامه ریزی های علمی و در نظر گرفتن ارزش های جامعه همراه باشد.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان میراث فرهنگی بیانگر پیشینه تاریخی، تمدن و فرهنگ هر منطقه است و هدف از شکل دادن به کمیته حفظ آثار در راستای حفاظت علمی از میراث فرهنگی استان است.

صالحی تصریح کرد: با مشاهده حذف و زوال تدریجی سیمای شرقی و اسلامی شهر متوجه وجود خلاء در مباحث و آیین نامه ها شدیم و بر همین اساس کمیته حفظ آثار را با مشارکت دستگاه های متولی شکل دادیم.

وی افزود: این کمیته در نظر دارد با اخذ الگو از فعالیت معماران با سابقه و استفاده از شاخص های معماری، معماری سنتی و علمی را احیا کند.

کد N634880

وبگردی