آفتاب

کارلوس: رئال‌ در بهترین شرایط قرار دارد/ رونالدو موثرتر از مسی است

کارلوس: رئال‌ در بهترین شرایط قرار دارد/ رونالدو موثرتر از مسی است

مدافع سابق رئال مادرید معتقد است کریستیانو رونالدو موثرتر از لیونل مسی بازی می کند.

به گزارش ایسنا، هر روز که به زمان توپ طلای 2014 نزدیک‌تر می‌شویم مقایسه بزرگان فوتبال بیشتر و بیشتر می‌شود. جدیدترین صحبت‌ها را روبرتو کارلوس بر زبان اورده و معتقد است رونالدو موثرتر از لیونل مسی بازی می کند.

کارلوس درباره مقایسه مسی و رونالدو گفت: کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن در جهان باقی مانده است، و مسی در حال شکستن رکوردهایی است که دیگران قبلا آن کار را انجام داده بودند. مسی در حال شکستن رکورد است، اما کریس رونالدو مطمئن تر و قاطع تر است. رونالدو برای تیمش موثرتر بازی می کند. به نظرم رونالدو شایسته کسب توپ طلای جهان است. نباید خیلی در مورد او صحبت کنیم، فقط باید هر بازی او را تماشا کنیم، حتی آن بازی هایی که او مصدوم بوده است. وقتی گلزنی نمی کند، من او را عصبی و ناراحت می بینم، او یک بازیکن الگو و فوق العاده حرفه ای است و همیشه در خدمت تیم است. رونالدو دوران فوق العاده ای در منچستر داشت، و کاپیتان تیم ملی پرتغال است. در رئال مادرید او یک رهبر است اما به دیگران هم بستگی دارد . او شماره یک باقی می ماند، هرچند مسی رکورد ها را می شکند. این متفاوت است. او قبلاً سال گذشته اثبات کرده است. رقابت بین این سه نفر بسیار سالم است. کریستیانو بهترین بازیکن دنیا باقی می ماند، اما مسی کارهایی انجام می دهد که دیگر بازیکنان فوق العاده قادر به انجامش نیستند. او رکورد ها را می شکند، و به همین خاطر هنگام انتخاب میان این دو نفر، شک و تردید ها به وجود می آید. اما کاری که کریستیانو انجام می دهد را من از تلویزیون دیده ام - او تعیین کننده تر از مسی است.

کریستیانو رونالدو به همراه تیمش در مراکش حضور دارد و روز شنبه باید در مسابقه فینال جام باشگاه های جهان در برابر تیم سان لورنزو آرژانتین رو به رو شود.

این مکدافع درباره حضور رئال در این دوره می گوید: برای قاره آمریکای جنوبی کسب این عنوان به اندازه قهرمانی در لیگ قهرمانان اهمیت دارد، مادرید هم بهترین تیم در جهان است. رئال مادرید در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، آنها سال گذشته هم همینطور بودند. مربی بسیار خوب است و این واقعاً کمک می کند. آنهایی که بازی رئال مادرید را از تلویزیون تماشا می کنند، دلشان برای ژابی و دی ماریا تنگ می شود، اما کروس و رودریگس بازیکنان سطح بالایی هستند که آمده اند. با تغییر مربی و بازیکنان ما نگران بودیم که ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد، و همیشه شک و تردید هایی داریم که فصل بعد چگونه خواهد بود. هفته گذشته من به عنوان بهترین مربی سال قبل ترکیه انتخاب شدم. و اینکه چنین اتفاقی در اولین سال حضورم رخ داد - بعد از اینکه خیلی چیزها از دستیاری هیدینک یاد گرفتم - بردن این جایزه یک امتیاز است. برای کار کردن در اسپانیا باید تجربه زیادی داشته باشید. من می خواهم این تجربه را در ترکیه یا یونان که فشار کمتری وجود دارد کسب کنم، بعد از آن به اسپانیا فکر خواهم کرد. ما به معنی واقعی کلمه نمی توانیم اشتباه کنیم، مثل کلارنس سیدورف، که به میلان ستاره دار رفت، جایی که مربیان نمی توانند فلسفه باشگاه را تغییر دهند. کلارنس خیلی زود طرد شد. زیدان و من، نمی توانیم اینطور پیش برویم. بهتر است که ذهنیت باشگاه های کوچک را درک کنیم، سپس برای حضور در باشگاهی بزرگ تلاش کنیم.

او ادامه داد: مادرید در حال حاضر بی نظیر است. این تیم در جام باشگاه های جهان به عنوان یک تورنمنت رشد کرده است. برای مثال، وقتی ما برای دیدار مقابل واسکودوگاما به این مسابقات رفتیم، اهمیت چندانی نداشت، به جز برای اهالی آمریکای جنوبی. حالا برای اروپایی ها نیز اهمیت دارد، و داشتن نشان قهرمانی روی پیراهن معنای زیادی دارد. رئال مادرید بهترین تیم دنیاست. آنچه که مرا متعجب کرد، این بود که وقتی واسکودوگاما را شکست دادیم، تنها 3 نفر برای استقبال از ما به فرودگاه آمده بودند. با اینحال، وقتی ما فاتح جام باشگاه های اروپا شدیم صدها هزار هوادار در میدان سیبلس منتظر ما بودند

او درباره آینده مربیگری خود گفت: می خواهم سرمربی تیم ملی برزیل شوم. شاید هم اولین برزیلی شدم که یک باشگاه آلمانی را هدایت می کنم. بوندسلیگا بسیار جذاب است و دوست دارم روزی هدایت یک تیم آلمانی را بر عهده بگیرم.

کارلوس با تمجید از نیمار گفت: نیمار یک نابغه است و برای بردن جام جهانی، یک مهره کلیدی محسوب خواهد شد. مساله قابل توجه در مورد او، شخصیت و نوع بازی اوست. همیشه به چنین بازیکنانی با اعتماد به نفس بالا و قدرت تصمیم گیری، نیاز است.

مدافع سابق تیم ملی برزیل به ستایش از مارسلو پرداخت و او را جایگزین شایسته‌ای برای خود در رئال مادرید و تیم ملی فوتبال برزیل دانست. او گفت: مارسلو بازیکن بسیارخوبی است و می‌توانم بگویم که بهترین چپ پای حال حاضر فوتبال جهان است. او بهترین جایگزین برای من در رئال مادرید است.

او افزود: مارسلو در سالهای اخیر نشان داده که چه بازیکن بزرگی است. رئال مادرید در دوران مارسلو سه مربی با افکار متفاوت را تجربه کرده است اما مارسلو خود را به همه آنها ثابت کرده و این نشان می‌دهد که بازیکن بزرگی است. اتفاقی بسیار عجیب برای مارسلو در برزیل رخ داده است، مردم خیلی خوب درک نمی کنند که او یک کاپیتان است و بازیکن فیکس رئال مادرید محسوب می شود. افتی که او دچارش شده بود، بیشتر مربوط به تیم ملی برزیل بود. در این باره در جلسات تمرین مورد سوال قرار می گیرید. اما مارسلو در دنیا بهترین خواهد ماند، حتی با وجود اینکه ما مکسول و فیلیپه را داریم. مارسلو متفاوت است، همانطور که کافو و من بودیم - ما مفهوم مدافعین کناری و کمی وینگر را تغییر دادیم. وقتی بهترین تیم دنیا را انتخاب می کنیم، مارسلو همیشه در آن جای خواهد داشتمارسلو مهارتهای بسیار بالایی دارد. مدت زمان بسیار کوتاهی با او بازی کرده ام. او واقعا خوب است.

روبرتو کارلوس 125 بار پیراهن تیم ملی فوتبال برزیل را بر تن کرده و موفق شد با این تیم قهرمانی در جام جهانی در سال 2002 را تجربه کند.

انتهای پیام

کد N634825

وبگردی