آفتاب
حجت الاسلام حسینی همدانی:

نداشتن نگاه ویژه به حوزه و دانشگاه باعث خدشه دار شدن چهره اسلام می شود

نداشتن نگاه ویژه به حوزه و دانشگاه باعث خدشه دار شدن چهره اسلام می شود

کرج - نماینده ولی فقیه در البرز داشتن نگاه استراتژیک را در حوزه و دانشگاه الزامی دانست و تاکید کرد: نداشتن نگاه ویژه به حوزه و دانشگاه باعث خدشه دار شدن چهره اسلام و فقه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی مسئولان و نخبگان حوزه و دانشگاه با موضوع بررسی راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه در مصلای نماز جمعه کرج، با حضور نماینده ولی فقیه در البرز، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان البرز، رریس دانشگاه آزاد اسلامی کرجدو برخی دیگر از مدیران ظهر امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه زمینه استقلال کشور را در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فراهم می کند، اظهار داشت: در حال حاضر وظیفه روشنگری در جامعه بر دوش فرهیختگان جامعه اعم از حوزه و دانشگاه است.

حسینی همدانی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه وحدت و دانشگاه باید نگاه استراتژیک داشت، تاکید کرد: غفلت در داشتن نگاه ویژه به حوزه و دانشگاه باعث خدشه دار شدن چهره اسلام و فقه می شود.

خطیب جمعه کرج یادآور شد: ناکارآمدی دین در عرصه جامعه نتیجه غفلت در مبحث حوزه و دانشگاه است به همین منظور باید با نگاه ویژه و ارزشی بستر حرکت رو به جلوی کشور در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی را فراهم کنیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر مسئولان در قبال جامعه مسوولیت سنگینی دارند، افزود: باید در مقابل مردم پاسخگو باشیم چرا که مسئولیت در مقابل مردم وظیفه همه مسئولان در هر رده ای مدیریتی است.

دلایل فاصله حوزه و دانشگاه گسترش و تعدد رشته های علوم است

حسینی همدانی یکی از ویژگی های مهم حوزه و دانشگاه را بصیرت بخشی و عمق بخشی به داشته ها و نیازها دانست و گفت: دشمنان بسیار پیچیده و دقیق عمل می کنند و نقشه های خود را عملی می کنند به همین منظور علما و اندیشمندان باید با بصیرت بخشی و درک عمیق نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنند.

نماینده ولی فقیه در البرز بیان کرد: باید شگردهای دشمن را شناسایی کنیم و با این شناخت به راهکارهای مقابله دست پیدا کنیم در این صورت می توانیم امیدوار باشیم که این راهکارها را در جامعه عملی کنیم.

خطیب جمعه کرج در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح، اظهار داشت: شهید مفتح حوزه و دانشگاه را به خوبی می شناخت و با درک عمیق به دنبال وحدت حوزه و دانشگاه بود.

این مسئول با اشاره به اینکه باید تعریف مشخصی از وحدت داشته باشیم، گفت: نباید از وحدت تعریف افراطی، تفریطی داشته باشم به همین منظور باید راه اعتدال را در پیش بگیریم در این صورت حرکت واقع گرایانه ایجاد می شود.

حسینی همدانی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل فاصله حوزه و دانشگاه گسترش و تعدد رشته های علوم است چرا که گستردگی دایره علوم موجب می شود تا هر دو بخش تخصصی شوند و این تخصصی شدن موجب تکثر و فاصله علوم و تفرقه و جدایی بین علوم شده است.

کد N634628

وبگردی