آفتاب
تبریزی تاکید کرد:

شهرداری همدان نقشه راه حوزه گردشگری را ارائه دهد

شهرداری همدان نقشه راه حوزه گردشگری را ارائه دهد

همدان - رئیس كمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بر مشخص شدن نقشه راه حوزه گردشگری شهرداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تبریزی ظهر پنجشنبه در كمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان كه با حضور نماینده سرمایه گذار خارجی و سرمایه گذاران داخلی برگزار شد، افزود: در امر ایجاد بسترهای سرمایه گذاری و جذب گردشگران، تمامی محورها و جوانب مورد در حوزه گردشگری باید توجه قرار گیرد چرا كه كوچكترین موارد در جذب گردشگران بسیار تاثیرگذار است.

تبریزی با تاكید بر مشخص كردن استراتژیك و نقشه راه حوزه گردشگری توسط مدیریت شهری برای سال آینده اضافه كرد: شهرداری همچنین باید برای سال ۹۴ پروژه های گردشگری را مشخص كرده و معرفی كند.

وی ضمن تاكید بر تعیین بودجه مشخص حوزه گردشگری شهرداری گفت: باید از ظرفیت های شهر برای جذب گردشگران بهره گرفت.

رئیس كمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا از ارائه تخفیف ویژه عوارض به سرمایه گذاران برای احداث هتل آپارتمان در نقاط مختلف شهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به توریست پذیری شهر همدان احداث هتل و اماكن اقامتی از ضروریات این شهر است.

محمد تبریزی ساماندهی ورودی های شهر، احداث نمازخانه، هتل، ساماندهی و افزایش تعداد سرویس های بهداشتی سطح شهر را از ضروریات ایجاد بسترهای جذب گردشگران دانست و افزود: وظیفه شهرداری در حوزه گرشگردی باید كاملاً مشخص باشد.

تبریزی با اشاره به وضعیت نامناسب تعدادی از سرویس های بهداشتی سطح شهر اظهار كرد: نگهداری و پاكسازی سرویس های بهداشتی از موضوعات بسیار مهم در حوزه گردشگری است و باید متولی مشخصی برای نگهداری این سرویس ها تعیین شود.

وی در ادامه درخصوص كارخانه سیمان شهرداری همدان ضمن تاكید بر تعیین تكلیف وضعیت این کارخانه افزود: چنانچه این واحد تولیدی در زمان خود راه اندازی شده و به بهره برداری می رسید می توانست ظرفیت خوبی برای درآمدهای پایدار شهر محسوب شود.

رئیس كمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیك و محیط زیست شورا نیز با تاكید بر توجه به حوزه گردشگری و همكاری ارگانهای مربوطه در این خصوص اظهار كرد: سیما و منظر شهری و مسایل بهداشتی و نظافت شهر در جلب و جذب گردشگران و مسافران بسیار تاثیرگذار است.

كامران گردان گفت: این موضوع باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

رئیس كمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورا نیز نبود اماكن اقامتی و هتل های مناسب برای اسكان به موقع مسافران در شرایط خاص را حلقه مفقوده حوزه گردشگری همدان دانست.

باید زمینه حضور سرمایه گذار در حوزه احداث هتل وهتل آپارتمان ایجاد شود

حسین قراباغی اظهار كرد: باید زمینه حضور سرمایه گذار در حوزه احداث هتل وهتل آپارتمان ایجاد شود و در این زمینه می توان از اهرم تشویق و تخفیف ویژه عوارض استفاده كرد.

وی طولانی شدن فرآیند جذب سرمایه گذار را موجب دلسردی سرمایه گذار و فرار سرمایه از استان دانست و گفت: شعارهای حمایت از سرمایه گذاران باید عملیاتی شود تا سرمایه در استان و شهر بماند.

نماینده بنیاد فرشچیان و مجری بیمارستان فوق تخصص قلب در همدان نیز موضوع احداث مركز جامع درمانی سرطان در همدان را مطرح کرد و اقدام شورا و شهرداری در ارج نهادن به مقام مرحوم فرشچیان را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار كرد: قدرشناسی و احترام به اینگونه بزرگواران باعث دلگرمی خیرین و خانواده های آنها می شود.

محمود حصاری با اشاره به كمك بنیاد فرشچیان برای احداث بیمارستان های قلب و روانپزشكی در همدان افزود: همدان به ایجاد مركز جامع درمان سرطان نیاز دارد كه باید از فرصت های پیش آمده برای احداث این مرکز توسط خیرین استفاده كرد.

وی با بیان اینكه شرایط جذب بینیاد فرشچیان برای احداث مركز درمان سرطان در همدان وجود دارد اظهار كرد: زمین مورد نظر برای این اقدام فراهم شده كه احداث مركز حمایت و كمك مسوولین استان، شورا و شهرداری را می طلبد.

وی با بیان اینكه احداث بیمارستان قلب در حال حاضر در مراحل پایانی است، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته سالروز رحلت محمدعلی فرشچیان این بیمارستان راه اندازی خواهد شد.

شهردار همدان نیز در این جلسه مجموعه های خیرساز همچون بنیاد فرشچیان را آبرویی برای شهر دانست.

سید مصطفی رسولی گفت: كمربندی ۳۵ متری رینگ پارك ۴۸ هكتاری برای زنده نگهداشتن نام مرحوم محمدعلی فرشچیان نامگذاری و سردیس این مرحوم نیز روز افتتاحیه بیمارستان قلب رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان نیز با بیان ایكه اقداماتی برای سال ۹۴ در حوزه گردشگری برنامه ریزی شده است، گفت: بخشی از برنامه ها طبق تاكیدات دفتر مطالعات و پژوهش های شورا در زمینه تقویت مهمانپذیری شهروندان در قالب آموزشهای شهروندی صورت خواهد گرفت كه ردیف بودجه آن نیز مشخص شده است.

هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای هزینه های جاری گردشگری سال ۹۴ برآورد شده است

محمد رضا بیاناتی اضافه كرد  براساس نیاز سنجی های صورت گرفته هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای هزینه های جاری گردشگری سال ۹۴ برآورد شده است.

وی ضمن برشمردن اقدامات عمرانی از جمله احداث نمازخانه و سرویس های بهداشتی در نقاط مختلف شهر بویژه مناطق گردشگری اظهار كرد :۳۵ میلیارد ریال نیز برای احداث ۶ نمازخانه نیاز است.

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه شهرداری همدان به دنبال جذب سرمایه گذار است، اظهار کرد: افق تامین منابع مالی و درآمدهای شهرداری برای سال ۹۴  بیشتر بر اساس سرمایه گذاری و پروژه های مشارکتی خواهد بود.

اکبر رنجبران با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در رشد و توسعه شهر نقش کلیدی دارد، اضافه کرد: رشد و توسعه شهر همدان برای سال آتی بر اساس طرح های سرمایه گذاری شکل خواهد گرفت و با این امر وابستگی شهرداری به درآمدهای حاصل از محل صدور پروانه های ساختمانی و عوارض نوسازی کمتر شده و درآمدهای جاری شهرداری بیشتر برای خدمات شهری هزینه می شود.

کد N634614

وبگردی