آفتاب

پیش نویس پایان اشغال اراضي فلسطين تا 2017 به شورای امنیت ارائه شد

پیش نویس پایان اشغال اراضي فلسطين تا 2017 به شورای امنیت ارائه شد

منابع فلسطینی از ارائه پیش نویس پایان اشغال اراضی فلسطین تا سال 2017 به شورای امنیت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه فلسطین الیوم، اردن رسما روز گذشته پیش نویس طرح پایان اشغالگری اسرائیل تا سال 2017 را به شورای امنیت ارائه داد.

اعضای شورای امنیت متشکل از پانزده عضو به طور رسمی طرح فلسطینی ها را دریافت کردند و مفهوم آن این است که امکان رای گیری درباره آن ظرف 24 ساعت وجود دارد اما تضمینی که این اتفاق رخ دهد وجود ندارد.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند: گفتگوها درباره این پیش نویس روزها و هفته ها به طول می انجامد.

دینا قعوار نماینده دائم اردن در سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که شورای امنیت با اجماع درباره این پیش نویس اردن به اجماع برسد.

این درحالی است که در اکتبر گذشته پیش نویسی از سوی فلسطینی ها برای پایان دادن به اشغال اراضی فلسطین در نوامبر 2016 به شورای امنیت ارائه شده بود اما آمریکا و برخی دیگر این متن را غیر قابل قبول دانسته بودند.

این پیش نویس برای اینکه رای بیاورد به موافقت 9 عضو از مجموع 15 عضو نیاز دارد البته این در صورتی که این پیش نویس از سوی آمریکا وتو نشود.بر اساس این پیش نویس بیت المقدس به عنوان پایتخت مشترک دو کشور انتخاب می شود و اسرائیل به مرزهای سال 1967 برمی گردد.در این پیش نویس از طرفین برای توقف اقدامات یکجانبه و غیر قانونی از جمله شهرک سازی دعوت شده است.

کد N634280

وبگردی