آفتاب
دبیر ستاد دریایی خبر داد:

تشکیل کارگروه فناوری و توسعه بازار/ کسب درآمد از دریا

تشکیل کارگروه فناوری و توسعه بازار/ کسب درآمد از دریا

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی از تشکیل کارگروه فناوری و توسعه بازار خبر داد و گفت: تشکیل این کارگروه در راستای تجاری سازی و کسب درآمد از دریاست، چراکه ایران یک کشور دریایی به شمار می رود.

محمد سعید سیف در خصوص وضعیت فعلی ایران از لحاظ علمی در صنایع دریایی به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه فعالیت های خوبی برای افزایش و توسعه سطح علمی ایران در حوزه دریا انجام شده و در حال حاضر تقریباً در تمام سطوح دانشگاهی، دانشجویان در رشته های مرتبط با صنایع دریایی در حال تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: از لحاظ شاخص های معمول مانند تعداد مراکز تحقیقاتی و یا مقالات معتبر نیز، ایران در منطقه، رتبه اول را دارد و با فاصله زیادی نسبت به کشورهای همسایه و منطقه در حال فعالیت است.

سیف در ادامه اذعان داشت: اما آنچه اهمیت دارد نتیجه بخش بودن و تبدیل فعالیت های تحقیقاتی و فناورانه به تولید و ارزش اقتصادی است و باید بیشتر به دنبال این باشیم که هزینه ها و سرمایه گذاری های انجام شده برای آموزش و تحقیقات بتواند توسعه اقتصادی و صنعتی را نتیجه دهد.

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی اظهار داشت: این ستاد در صدد است تا برنامه هایی برای تجاری سازی و کسب درآمد از دریاها درکشور داشته باشد که براین اساس درحال تشکیل کارگروه توسعه فناوری و توسعه بازار هستیم و امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی را تدوین و اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از لحاظ علمی زیر ساخت ها و امکانات خوبی در حوزه دریا وجود دارد، در ادامه گفت:می توان از این امکانات به خوبی بهره برداری کرد تا در آینده شاهد ارتقاء جایگاه ایران به عنوان یک قطب علمی، در حوزه توسعه صنایع دانش بنیان دریایی باشیم.

کد N634042

وبگردی