آفتاب

تاکید مجدد آمریکا بر حمایت از حضور ناتو در شرق اروپا

تاکید مجدد آمریکا بر حمایت از حضور ناتو در شرق اروپا

وزارت دفاع آمریکا در میان نگرانی‌های روسیه درباره افزایش حضور نظامی در شرق اروپا به ادامه ارائه امنیت کامل به متحدان ناتوی خود متعهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: تلاش‌های فرماندهی اروپایی آمریکایی فعلی در عملیات عزم آتلانتیک، نمایشی از تداوم تعهد ما جهت ایجاد امنیت برای ناتو است.

براساس گفته‌های این سخنگو، زمان آغاز عملیات عزم آتلانتیک، آمریکا گام‌های آنی و متعددی را برای نشان دادن همبستگی با متحدان ناتوی خود، از جمله افزایش نیروهای هوایی، زمینی و دریایی در حوزه دریایی آتلانتیک و ارتقای مانورهای برنامه‌ریزی شده برداشته است.

پیش از این فرمانده نیروی هوایی روسیه اعلام کرده بود، هواپیماهای شناسایی ناتو و آمریکا درنزدیکی مزهای روسیه در سال 2014 هفت برابر و پروازهای تاکتیکی آن‌ها نیز دو برابر شده است.

روابط بین روسیه و کشورهای عضو ناتو طی ماه‌های اخیر و پس از متهم کردن مسکو به دخالت در بحران اوکراین تیره شده است. اتهامی که مقامات روسی همواره آن را رد می‌کنند.

در همین حال نیروهای ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در نزدیکی مرزهای روسیه شامل دریای سیاه و حوزه دریای بالکان افزایش داده‌اند. جدای از افزایش نیروهای هوایی در حوزه دریای بالتیک، ائتلاف ناتو ناوهای جنگی‌ را در دریای سیاه مستقر کرده است.

ماه گذشته سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرده بود، استقرار تجهیزات بیشتر ارتش آمریکا شامل تانک‌ها در کنار عملیات عزم آتلانتیک اجرا خواهد شد.

عملیات عزم آتلانتیک تا پایان سال 2015 ادامه خواهد داشت و شامل تمام اقدامات آمریکا در جهت حمایت از متحدان ناتو و همکارانش در اروپا می‌شود.

انتهای پیام

کد N633655

وبگردی