آفتاب
در یک نشست خبری در سفارت ترکیه

چاووش اغلو: خرید نفت داعش از سوی ترکیه یک اتهام غیراخلاقی است

چاووش اغلو: خرید نفت داعش از سوی ترکیه یک اتهام غیراخلاقی است

وزیر امور خارجه ترکیه با تکذیب هرگونه خرید نفت داعش از سوی این کشور، گفت: اتهام برخی از رسانه‌ها مبنی بر خرید نفت از داعش غیراخلاقی و انسانی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که در رأس هیأتی روز گذشته سه‌شنبه وارد تهران شده بود ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری در سفارت ترکیه در تهران به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این‌که در رسانه‌ها اخباری مبنی بر خرید نفت از داعش از سوی ترکیه مطرح شده است و این مسأله با اظهارات رسمی مقامات این کشور مبنی بر حمایت نکردن از داعش تناقض دارد، گفت: ما این خبر را تکذیب می‌کنیم. در واقع این گونه اخبار بخشی از عملیات روانی است که برخی انجام می‌دهند. در ابتدا ادعاهایی مطرح کردند که ما در پاسخ از آن‌ها خواستار نشان دادن مدرک یا سندی در این باره شدیم تا در این‌باره اقدام کنیم. اما آن‌ها نتوانستند سندی به ما نشان دهند و این ادعا تنها صرفاً تحریم خبری بود مبنی بر این‌که ترکیه نفت اقلیم کردستان عراق را می‌خرد.

وی ادامه داد: ما همواره با قاچاق نفت مبارزه کرده‌ایم. به طور نمونه امسال بالغ بر 80 میلیون لیتر نفت قاچاق را توقیف کرده‌ایم. این گونه ادعاها تنها یک اتهام خیراخلاقی است.

وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سوال خبرنگار آناتولی مبنی بر این‌که مقامات ترکیه داعش را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده‌اند اما رسانه‌های ایرانی در برخی اخبار ترکیه را به حمایت از داعش متهم می‌کنند، گفت: این رسانه‌ها با نیات خاصی این‌گونه اخبار را منتشر می‌کنند. بیش از این‌که کشورها گروه تروریستی داعش را بشناسند ترکیه داعش را در اکتبر سال 2013 به عنوان یک گروه تروریستی در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داد و حتی برای جلوگیری و مسدود کردن راه‌های کمک مالی به این گروه اقداماتی انجام داد.

این دیپلمات ارشد ترک ادامه داد: بمباران هوایی نمی‌تواند داعش را از بین برده و بی‌اثر کند. باید یک برنامه‌ریزی کامل انجام گیرد و جنگ تمام عیاری علیه این گروه انجام شود.

این خبر در حال تکمیل شدن است...

کد N633403

وبگردی