آفتاب

در پی تهدیدها، پخش "مصاحبه" در نیویورک لغو شد

در پی تهدیدها، پخش "مصاحبه" در نیویورک لغو شد

نخستین نمایش فیلم جنجالی «مصاحبه» در نیویورک لغو شد؛ این فیلم در رابطه با تلاش‌ دو روزنامه‌نگار برای ترور رهبر کره‌شمالی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، اولین نمایش فیلم سینمایی «مصاحبه» قرار بود فردا (پنج‌شنبه) در سینما «سان‌شاین» منهتن باشد اما یکی از سخنگویان این سینما تایید کرد که پخش فیلم از لیست برنامه‌ها خارج شده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که شرکت سونی پیکچرز به عنوان شرکت سازنده فیلم مذکور ماه گذشته هک شد و هم‌اکنون در حال تحقیق درباره عامل هک شدن سیستم‌های رایانه‌ای خود است. آن‌ها این مساله را بررسی می‌کنند که آیا هکرهایی از طرف کره‌شمالی مسئول حمله سایبری به شبکه کامپیوتری این شرکت هستند یا خیر.

سیستم‌های سونی پیکچرز پیش از آنکه از دسترس خارج و مانیتورهای آن خاموش شود، تصویر یک جمجمه قرمز به همراه عبارت "هک شده توسط GOP" بر روی آن به نمایش درآمد که ظاهرا عبارت اختصاری "محافظان صلح" (Guardians of Peace) بوده است.

این فیلم کمدی درباره دو روزنامه‌نگار است که از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای ترور کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی استخدام می‌شوند. در این فیلم که قرار است 25 دسامبر اکران شود، «جیمز فرانکو» نقش مجری یک شبکه تلویزیونی و «وست روگن» نقش تهیه کننده این برنامه را برعهده دارد و قرار است مصاحبه‌ای بی‌سابقه با رهبر کره شمالی داشته باشند اما در این میان سیا مطلع می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد که وی را ترور کنند.

دولت پیونگ‌یانگ پیشتر در نامه‌ای به بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل این فیلم را محکوم کرده و آن را "حمایت آشکار از تروریسم و اعلام جنگ" توصیف کرده است.

یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفت، مقام‌های سینمای منهتن پس از دریافت تهدیدهایی از سوی یک گروه هکری برنامه خود را کنسل کردند. هکرهای مذکور روز سه‌شنبه به مردم هشدار دادند تا از سینماها دور بمانند. در اطلاعیه هکرها آمده است: «ما به شما توصیه می‌کنیم که در حال حاضر از این مکان‌ها دوری کنید. اگر خانه‌ شما در نزدیکی سینماهاست، به مکان دیگری بروید.»

شرکت سونی پیکچرز درباره این تهدید اظهارنظری نکرد. شرکت سونی پیشتر گفته بود که چنانچه مقام‌های سینما سان‌شایر تصمیم بگیرند که فیلم را پخش نکنند، با آنها مخالفتی نخواهد کرد.

فیلم مصاحبه

انتهای پیام

کد N633305

وبگردی