آفتاب
معاون عقیدتی سیاسی ارتش:

آمریکا خاکریزهای خود را در منطقه از دست داده است

آمریکا خاکریزهای خود را در منطقه از دست داده است

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: آمریکا خاکریزهای خود را در منطقه از دست داده است و حامیان آنها همانند عربستان از رقابت با جمهوری اسلامی ایران عقب افتاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان، محمد اکرمی نیا در گردهمایی سیاسی فرماندهان و مسئولان یگان‌های ناجا در منطقه خراسان با تأکید بر ضرورت آمادگی برای نقش آفرینی در نظم نوین جهانی گفت: این امر یک اقتدار برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و مؤلفه های نرم افزاری قدرت جمهوری اسلامی و شیعه را به دنیا نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سیاست‌های گذشته آمریکا در دنیا اظهار کرد: در گذشته های دور، سیاست‌های آمریکا مبتنی بر رژیم‌های دست نشانده بود، اما امروز گروه‌های صیهونیستی دست نشانده آمریکا بر سر کار آمدند که یکی از آنها داعش است.

اکرمی نیا با بیان این‌که دنیا امروز شاهد افول قدرت آمریکا در منطقه است، تصریح کرد: موضوع اصلی، بحث اقتدار منطقه ای نظام جمهوری اسلامی ایران است،آمریکا در سال‌های اخیر، خاکریزهای خود را در منطقه واگذار کرده است، زیرا گمان نمی کرد با وجود هزینه ای که در عراق صرف جنگ کرده است ، این کشور امروز در اختیار ایران قرار بگیرد.

اکرمی نیا با اشاره به فعالیت‌های آمریکا، سوریه، لبنان و یمن ادامه داد: آمریکا بیش از 40 ماه است که در سوریه تلاش می‌کند تا نظام بشار اسد را ساقط کند اما موفق نشده است. در لبنان نیز با وجود تمام ابزارهای سیاسی و حمایت های عربستان نتوانسته است حرف خود را به کرسی بنشانند.

وی بیان کرد: در یمن نیز شاهد احیای انقلاب این کشور هستیم، با وجود تمام این مسائل، آمریکا خاکریزهای خود را در منطقه از دست داده است و حامیان آنها همانند عربستان از رقابت با جمهوری اسلامی ایران عقب افتاده اند.

اکرمی نیا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توافق ژنو و تمدید مجدد آن تا 10 تیرماه سال آینده اضافه کرد: در یک منظر کلان و راهبردی، در مذاکرات هسته ای، بحث بر سر رقابت های منطقه‌ای است.

وی با بیان اختلافات هسته‌ای که مانع از رسیدن به توافق نهایی می‌شود، بیان کرد: یکی از این اختلاف ها بحث بر سر ظرفیت غنی سازی است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تعداد سانتریفیوژهای ایران را یکی دیگر از موارد اختلاف بر سر مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد و افزود: ایران در حال حاضر 9 هزار سانتریفیوژ فعال و 10 هزار سانتریفیوژ غیر فعال دارد و آن گونه که گفته می شود آمریکایی ها نهایتا فعالیت چهار هزار و 500 دستگاه سانتریفیوژ ایران را پذیرفته اند.

اکرمی نیا با اشاره به موضوع میزان اورانیوم غنی شده به عنوان یکی دیگر از موارد اختلاف هسته ای ایران با 1+5 اظهار کرد: آژانس بین المللی انرژی هسته ای می گوید ایران 9 هزار و 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده دارد اما طرف‌های مقابل در مذاکرات معتقدند که ایران نباید بیش از 1000 کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشته باشد.

وی تاکید کرد: آنها می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح اتمی نیست، زیرا امروز کارکرد سلاح اتمی از بین رفته و دارندگان این سلاح الزاما اقتدار منطقه‌ای ندارند که نمونه آن شوروی و کشور اوکراین است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که موضوع تحریم ها یکی دیگر از مخالفت ایران با 1+5 است، گفت: آمریکایی‌ها می گویند اگر توافق شکل بگیرد برداشتن تحریم ها باید در یک پروسه زمانی 15 ساله انجام شود که این امر هم از سر زیاده خواهی آنان است و ایران زیر بار این موضوع نرفته است.

وی، دخالت های عربستان را یکی دیگر از دلایل به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای عنوان کرد و افزود: عربستان نقش اقتصادی خود را در موضوع کاهش قیمت نفت ایفا کرد و یک مرتبه تولید نفت خود را تا هفت میلیون بشکه بالا برد که سبب کاهش قیمت نفت شد، این کاهش به ما و کشورهای دیگر آسیب وارد می کند.

اکرمی نیا با تأکید بر تلاش دولت برای کنترل آسیب های ناشی از کاهش قیمت نفت گفت: آمریکا اساسا به خاطر زیاده خواهی های خود و احساس شکستی که در برابر جمهوری اسلامی ایران دارد، این قبیل فعالیت‌ها را انجام می‌دهد.

وی همچنین با بیان این‌که اتکا مذاکرات و امیدواری به دشمنان کشور را به جایی نمی رساند، گفت: ما از مذاکرات تا لحظه آخر حمایت می کنیم، زیرا مذاکرات مورد تأیید رهبر معظم انقلاب، منافع زیادی را برای کشور داشته است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: معلوم نیست مذاکرات دستاوردی برای کشور داشته باشد، در این زمینه اقتصاد مقاومتی و اتکا بر مؤلفه‌های درون زای قدرت می‌تواند با وجود تحریم‌ها، ایران را به جایگاهی مناسب در منطقه برساند.

انتهای پیام

کد N633236

وبگردی