آفتاب
ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه:

اردوغان به تهران می آید/قدم های خوب برای رسیدن به تفاهم در مذاکرات

اردوغان به تهران می آید/قدم های خوب برای رسیدن به تفاهم در مذاکرات

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات در فضای مناسبی دنبال شده و قدم های خوبی در رسیدن به تفاهم برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در تهران، از سفر ماه آینده رجب طیب اردوغان به تهران خبر داد.

وی همچنین درباره مذاکرات هسته ای ایران که در ژنو برگزار می شود، گفت: مذاکرات ایران تنها با آمریکا نیست و با تمام اعضای 1+5 است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در کنار مذاکرات رسمی که امروز شروع می شود مذاکرات دوجانبه با کشورهای مختلف نیز داشته ایم. شب گذشته با فرانسه دیدار کرده و صبح امروز نیز با روسیه و چین مذاکره کرده ایم.

ظریف گفت: مذاکرات ما با کشورهای 1+5 مستمر است، البته با سایر اعضای 1+5 به جز آمریکا روابط دیپلماتیک داریم و این گفتگوها در پایتخت ها ادامه دارد، مذاکرات با آمریکا به دلیل عدم روابط دیپلماتیک تنها در حاشیه مذاکرات 1+5 و در موضوع هسته ای است.

وزیر امور خارجه گفت: همه کشورها به خصوص کشورهای عضو 1+5 به این نتیجه رسیده اند که تنها راه رسیدن به روش مذاکراتی، شناسایی حقوق مردم ایران است و تحریم ها راهگشا نبوده و هیچ نتیجه ای نداشته و نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما می خواهیم برنامه هسته ای کشورمان طبق چارچوب بین المللی پیش رود، رسیدن به تفاهم فراهم و ممکن است و طرف مقابل در صورتی که با ایران به تفاهم نرسد، ضرر می کند.

وزیر امور خارجه گفت: مذاکرات در فضای مناسبی دنبال شده و قدم خوبی در رسیدن به تفاهم برداشته شده و قدم های بعد ی نیز برداشته می شود.

ظریف تصریح کرد: دنیا به این تفاهم نیاز دارد، باید به موضوعات دیگر مانند خطر تروریسم توجه بیشتری شود.

ادامه دارد....

تیتر: نخست وزیر ترکیه ماه آینده به تهران سفر می کند/ قدم های خوب برای رسیدن به تفاهم در مذاکرات

کد N632835

وبگردی