آفتاب
جهانگیری در نشست مطبوعاتی با نخست وزیر سوریه:

حمایت ایران از محور مقاومت یک موضوع راهبردی است

حمایت ایران از محور مقاومت یک موضوع راهبردی است

همکاری ایران و سوریه در جهت رفع موانع و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی بین بخش‌های خصوصی و دولتی ادامه داشته و دو کشور در زمینه همکاری‌های بلندمدت اقتصادی و پروژه های زیربنایی برای بازسازی سوریه همکاری داشته و این همکاری همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون اول رییس جمهور شامگاه سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با وائل الحلقی نخست وزیر سوریه با اشاره به حمایت‌های ایران و سوریه از یکدیگر در مقاطع حساس، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس سوریه حمایت کاملی از ایران انجام داد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری اضافه کرد: امروز که سوریه که در شرایطی سخت قرار دارد، ما باید از این کشور حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رابطه دو کشور از زمان امام خمینی (ره) و مرحوم حافظ اسد بنیانگذاری شد و تا کنون گسترش بسیار خوبی داشته است.

جهانگیری در ادامه با اشاره به روابط اقتصادی بسیار گسترده تهران – دمشق افزود: همکاری ایران و سوریه در جهت رفع موانع و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی بین بخش‌های خصوصی و دولتی ادامه داشته و دو کشور در زمینه همکاری‌های بلندمدت اقتصادی و پروژه های زیربنایی برای بازسازی سوریه همکاری داشته و این همکاری همچنان ادامه خواهد داشت.

جهانگیری با اشاره به ملاقات‌های متعدد صورت گرفته در سفر نخست وزیر سوریه افزود: در این ملاقات‌ها بر تداوم همکاری دو کشور در تمامی زمینه ها تاکید شد.

معاون اول رییس جمهور گفت: امیدواریم دولت و ملت سوریه بتوانند این شرایط دشوار را پشت سر گذاشته و با پیروزی بر مشکلات فائق آیند.

معاون اول رییس جمهور از سوریه به عنوان یکی از حلقه های محور مقاومت یاد کرد و گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت یک موضوع راهبردی است.

نخست وزیر سوریه نیز در این نشست خبری با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت این کشور، سلام بشار اسد رییس جمهور سوریه را به مقام معظم رهبری و دکتر روحانی و همه مسئولین ایرانی ابلاغ کرد.

وائل الحقی هدف از سفر خود را تکمیل برنامه های گذشته و تعمیق روابط تهران – دمشق عنوان کرد و افزود: این سفر به منظور تقویت همکاری ها در همه زمینه ها بخصوص سیاسی و اقتصادی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این سفر همه دورنمای همکاری های میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادیم، خاطرنشان کرد: همچنین به بحث تعمیق و پایدار ساختن مناسبات و روابط در زمینه های سیاسی و اقتصادی پرداختیم.

الحلقی با ستایش حمایت های جمهوری اسلامی ایران از پایداری ملت سوریه، تصریح کرد: ایران و سوریه در مبارزه با تروریسم فرامرزی در یک سنگر هستند و سوریه مسئولیت مبارزه با این تروریسم جهانی را بر عهده دارد که از 80 کشور دنیا به سوریه آمده اند و ارتش و نیروهای مسلح سوریه با مهارت ‌های خود توانست پیروزی‌های شگرفی را به دست آورد.

کد N632788

وبگردی