آفتاب

هیلاری کلینتون شکنجه را محکوم و از تظاهرات علیه پلیس آمریکا حمایت کرد

هیلاری کلینتون شکنجه را محکوم و از تظاهرات علیه پلیس آمریکا حمایت کرد

وزیر امور خارجه سابق آمریکا درجریان سخنرانی در بنیاد کندی در نیویورک به شدت برنامه شکنجه سیا علیه مظنونان تروریستی را محکوم و از تظاهرات مردمی در اعتراض به اقدامات پلیس علیه سیاهان دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، هیلاری کلینتون، وزیر سابق امور خارجه آمریکا در جریان این سخنرانی درمرکز حقوق بشر و عدالت رابرت فرانسیس کندی در نیویورک علاوه بر دریافت جایزه‌ای از این مرکز در سخنرانی‌اش به شعار "زندگی سیاهان مهم است" اشاره کرد و به شدت مساله استفاده از شکنجه علیه مظنونان تروریستی توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را محکوم کرد.

وی که احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا نامزد می‌شود، گفت: از اینکه زمانی جزو دولتی بودم که انتقال غیرقانونی مظنونان به زندان‌های مخفی و بازجویی‌های وحشیانه را محکوم کرده، مفتخرم.

کلینتون درباره اهمیت این مساله صحبت کرد که آمریکا بایستی برطبق ارزش‌ها گام بردارد و اقدام کند و ادامه داد: بار دیگر تکرار می‌کنم که آمریکا هیچگاه در هیچ جای جهان از شکنجه حمایت نکرده و نباید از چنین مساله‌ای چشم پوشی کند.

این اظهارنظرها نخستین سخنان هیلاری کلینتون از زمان انتشار گزارش سیا درباره شکنجه‌هاست.

وی گفت: رخدادهای اخیر جهانی شامل قتل عام کودکان در پاکستان و گروگان گیری سیدنی، استرالیا فرصت‌های ما را برای دستیابی به راه حل از میان برده‌اند.

کلینتون ادامه داد، رابرت فرانسیس کندی که در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری 1968 ترور شد، نیز معتقد بود که ایمن نگه داشتن آمریکا از تروریسم و کاهش جرم و خشونت بدون تکیه بر شکنجه و اعمال زور امکان پذیر است.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا همچنین به تظاهرات اخیر در شهرهای مختلف آمریکا و تظاهرات علیه کشته شدن دو سیاهپوست توسط دو افسر پلیس سفید پوست اشاره کرد و در صحبت‌هایش به مساله اهمیت زندگی سیاهان پرداخت و گفت: اگر کندی بود، می‌گفت هزاران آمریکایی در خیابان‌ها راهپیمایی کنند و خواستار عدالت برای همه می‌شد.

انتهای پیام

کد N632771

وبگردی