آفتاب

مشعل: به زودی اسرای فلسطینی را از زندان‌های صهیونیستی آزاد می‌کنیم

مشعل: به زودی اسرای فلسطینی را از زندان‌های صهیونیستی آزاد می‌کنیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: این جنبش با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد دست به یک مبادله شرافتمندانه اسرا خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد مشعل در مصاحبه با رادیو الاقصی تاکید کرد: روند مذاکرات در مورد مساله اسرای فلسطینی حساس است و جنبه ملی دارد و در حال حاضر هیچ گونه مذاکرات غیرمستقیمی با دشمن صهیونیستی پیرامون مبادله اسرا صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: نمی‌توان مساله آزادی اسرا را بازیچه قرار داد و ما هرگز چنین امری را برنمی‌تابیم.

وی درخصوص رابطه حماس با ایران یادآور شد: روابط ما با ایران قطع نشده است، ولی به خاطر پاره‌ای از تحولات منطقه تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی افزود: سفر اخیر هیات حماس به ایران در چارچوب ادامه روابط همیشگی با این کشور و توافق بر سر کنار گذاشتن برخی اختلافات به خاطر حراست از آرمان فلسطین صورت گرفت.

رئیس دفتر سیاسی حماس یادآور شد: این جنبش هرگز به هیچ‌یک از دیکته‌ها و شروط تن نخواهد داد.

وی ضمن درخواست بازگشایی گذرگاه رفح، بار دیگر تاکید کرد که جنبش متبوعش هرگز در امور داخلی مصر مداخله نکرده است، بلکه با نیروهای امنیتی مصر در راستای خدمت به آنان همکاری کرده است.

مشعل ضمن اشاره به بحث آشتی ملی و دولت توافق ملی، گفت: دولت توافق ملی مسئول پرداخت حقوق کارمندان غزه است و هر گونه کمک مالی که به دست ما می‌رسد آن را در میان تمامی قشرهای مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه توزیع می‌کنیم.

وی ضمن اشاره به پایبندی جنبش متبوعش به توافقنامه آشتی ملی، افزود: ما خواستار اجرای تمامی بندهای توافقنامه آشتی ملی در کرانه باختری و نوار غزه هستیم.

انتهای پیام

کد N632593

وبگردی