آفتاب
وزارت خارجه چین :

به دستیابی توافق کامل و جامع هسته ای با ایران امیدواریم

به دستیابی توافق کامل و جامع هسته ای با ایران امیدواریم

سخنگوی وزارت امورخارجه چین نسبت به دستیابی به تحقق توافق کامل و جامع هسته ای با ایران ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه،"جین کانگ" سخنگوی وزارت امورخارجه چین در حالی که دور جدید مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 در ژنو در حال برگزاری است، گفت: پکن امیدوار است طرف های شرکت کننده در این دور از مذاکرات با کنار گذاشتن اختلافات، به توافق نامه کاملی دست یابند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این دور از مذاکرات نشان می دهد تمام زمینه ها برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران مهیا است به شرط آنکه طرفین از فرصت های پیش رو نهایت استفاده را ببرند.

دیپلمات های ایرانی و آمریکایی از روز دوشنبه در ژنو نشست دو روزه ای جهت هموار کردن راه برای از سرگیری مذاکرات ایران و 1+5 از روز چهارشنبه را آغاز کردند.

بر اساس گزارش روزنامه پر تیراژ مردم به نقل از تحلیلگران مسائل سیاسی نوشت : تحلیلگران بر این باورند که سیاستمداران دو طرف توافق نهایی را امضا خواهند کرد چرا که فضای کنونی از هر حیث آماده از بین بردن تنش ها است.

مذاکرات هسته ای بین دو طرف با وجود اختلاف نظرهای موجود میان تهران -واشنگتن از جمله ظرفیت غنی سازی اورانیوم و برداشته شدن تحریم های اقتصادی ایران، نشان دهنده شرایط خوبی است و طرفین اعتقاد دارند که گفت وگوهای آنان در یک فضای خوبی انجام شده است.

 

کد N632483

وبگردی