آفتاب
رییس مجلس شورای اسلامی:

همکاری ایران در مبارزه با تروریسم در عراق بیانی نبود

همکاری ایران در مبارزه با تروریسم در عراق بیانی نبود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری ایران در عراق در زمینه مبارزه با تروریسم بیانی نبود و جنبه عملی داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در نشست خبری با رییس مجلس عراق با تاکید بر اینکه همکاری‌های تنگاتنگ برای مبارزه با تروریسم از موضوعات مورد بحث با همتای خود بوده است، خاطرنشان کرد: در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای برای مبارزه با این بحران‌ها باید تلاش جدی انجام شود ضمن اینکه امیدواریم سفر رییس مجلس عراق باعث بالابردن سطح روابط دو کشور شود.

رییس نهاد قانون گذاری در ادامه این نشست خبری در خصوص همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم گفت: همکاری ایران در مورد تروریسم در عراق بیانی نبود، بلکه جنبه عملی داشت. به منظور مبارزه با تروریسم همه کسانی که می‌توانند همکاری کنند، باید زمینه همکاری برایشان فراهم باشد، چه در داخل عراق و چه در سوریه. اگر اراده‌ای هست باید انجام شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد:‌ برخی معتقدند، مبارزه‌ای که علیه تروریسم اعلام می‌شود فقط در حد حرف است، لذا در جلسه‌ای که با رییس مجلس عراق داشتیم، اعلام کردیم، اندیشیدن تمهیدات امنیتی منطقه با توجه به تهدیداتی که در آن وجود دارد و با مساعی همه کشورها ضروری است.

رییس قوه مقننه اظهار کرد: شاید در موضوع مبارزه با تروریسم باید این گونه قضاوت کرد که مجموع حوادثی که در ماه‌های اخیر رخ داده شرایط را به سوی همکاری‌های بیشتر سوق داده است و ممکن است در حد قابل قبولی انجام شده باشد اما هنوز تا حدی فاصله داریم لذا باید این نگاه‌ها با هم نزدیک تر شود. این گونه نشست‌ها می‌تواند قدم اول برای همکاری‌های گسترده‌تر باشد.

وی از میزبانی دولت عراق از ایرانیان در مراسم اربعین حسینی تقدیر کرد و با اشاره به مذاکراتی که با رییس مجلس این کشور داشت، گفت:‌ موضوعات مختلفی در خصوص همکاری ایران و عراق مورد بحث قرار گرفت که گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور از مهم‌ترین این موضوعات بود.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه گسترش همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور و تشکیل گروه دوستی از دیگر موضوعات مورد بحث در این زمینه بود، افزود: عراق کشور بسیار مهم، دوست و برادر ما است. مخصوصا به خاطر بحران‌های تروریستی که در منطقه به وجود آمده امروز نیازمند همکاری و هم راستایی با عراق است.

انتهای پیام

کد N632295

وبگردی