آفتاب

درخواست عمران خان برای اتحاد پاکستانی‌ها علیه تروریسم

درخواست عمران خان برای اتحاد پاکستانی‌ها علیه تروریسم

رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان با ابراز ناراحتی نسبت به حمله مرگبار روز سه‌شنبه در مدرسه نظامی پیشاور از مردم خواست تا در برابر تروریسم متحد باشند.

رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان با ابراز ناراحتی نسبت به حمله مرگبار روز سه‌شنبه در مدرسه نظامی پیشاور از مردم خواست تا در برابر تروریسم متحد باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران در پیشاور اظهار کرد، حمله تروریست‌ها به کودکان یک مدرسه ایجاب می‌کند تا مردم در برابر تروریسم متحد باشند.

وی در این باره افزود: این حمله یک شکست و ضربه جمعی بود و نباید کسی را مقصر آن دانست.

عمران خان با تاکید بر سیاسی نکردن این حمله متذکر شد، همه چیز با متحد بودن مردم ممکن است.

رئیس حزب اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان در ادامه اظهاراتش گفت: چنین حمله‌ای در هیچ مدرسه‌ای در جهان رخ نداده است. اگر خصومتی وجود ندارد چرا یک نفر باید کودکان را هدف حمله قرار دهد.

وی همچنین گفت، همکاری‌های خود را با دولت فدرال برای مقابله با تهدید تروریسم گسترش خواهد داد.

عمران خان در این باره گفت: تمام مردم باید تصمیم بگیرند که چگونه با این شرایط کنار بیایند.

مقام‌های مختلف جهان حمله تروریستی روز سه‌شنبه طالبان پاکستان به مدرسه‌ای در پیشاور را محکوم کردند. باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن حمله اخیر به یک مدرسه در پیشاور پاکستان را به شدت محکوم می‌کند. تروریست‌ها با هدف قرار دادن دانش‌آموزان و معلمان یک بار دیگر دون‌مایه بودن خود را نشان دادند.

اوباما افزود: ما در کنار مردم پاکستان هستیم و بر تعهد آمریکا برای حمایت از دولت اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و ارتقای صلح و ثبات در منطقه تأکید داریم.

از سوی دیگر پراناب مخرجی، رییس‌جمهوری هند با محکوم کردن این حمله تروریستی گفت که کشته شدن کودکان بی‌گناه و معلمان‌شان توسط تروریست‌ها بسیار منزجرکننده است. وی در ادامه اعلام کرد، تمامی کشورها باید برای مبارزه با تروریسم و متوقف کردن چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای علیه بشریت با یکدیگر متحد باشند.

همچنین بنینگو آکویینو، رییس‌جمهوری فیلیپین، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، رهبران فرانسه، انگلیس و حتی طالبان افغانستان نیز این حمله را محکوم کرد و گفت آنها به غیرنظامیان حمله نمی‌کنند.

به گفته ارتش حمله سه‌شنبه به این مدرسه توسط هفت مهاجم طالبان که همگی بمب‌هایی به خود بسته بودند، انجام شد و در جریان آن دست‌کم 141 کودک محصل و کارمند کشته شدند.

انتهای پیام

کد N632245

وبگردی