آفتاب

واکنش‌ها به حمله تروریستی به مدرسه‌ای در پیشاور

واکنش‌ها به حمله تروریستی به مدرسه‌ای در پیشاور

مقام‌های مختلف جهان حمله تروریستی طالبان پاکستان به مدرسه‌ای در پیشاور را که به مرگ 141 تن منجر شد، محکوم کردند.

مقام‌های مختلف جهان حمله تروریستی طالبان پاکستان به مدرسه‌ای در پیشاور را که به مرگ 141 تن منجر شد، محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن حمله اخیر به یک مدرسه در پیشاور پاکستان را به شدت محکوم می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تروریست‌ها با هدف قراردادن دانش آموزان و معلمان یک بار دیگر دون‌مایه بودن خود را نشان دادند. اوباما اعلام کرد: ما در کنار مردم پاکستان هستیم و بر تعهد آمریکا برای حمایت از دولت اسلام آباد در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و ارتقای صلح و ثبات در منطقه تأکید داریم.

از سوی دیگر پراناب موخرجی، رییس جمهوری هند حمله اخیر تروریست‌ها به مدرسه‌ای در پیشاور را به شدت محکوم کرد و گفت که کشته شدن کودکان بی گناه و معلمان‌شان توسط تروریست‌ها بسیار منزجرکننده است.

وی در ادامه اعلام کرد که تمامی کشورها باید برای مبارزه با تروریسم و متوقف کردن چنین اقدامات جنایت کارانه‌ای علیه بشریت با یکدیگر متحد باشند.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز در تماس تلفنی با نواز شریف، همتای پاکستانی خود ناراحتی و غم خود را از کشتار در مدرسه پیشاور اعلام داشت.

مودی گفت که کودکان بیگناه در اقدامی تروریستی هدف قرار گرفتند. وی همچنین همدردی خود را ملت پاکستان در این رابطه اعلام داشت.

همچنین بنیگنو آکویینو، رییس‌جمهوری فیلیپین با انتشار بیانیه‌ای حمله اخیر را محکوم و آن را وحشیانه قلمداد کرد.

رییس جمهوری فیلیپین گفت که کشورش در کنار دیگر کشورهای جهان این اقدام را محکوم می کند و بر این اعتقاد است که کشتار افراد کم سن و سال و جوان غیرقابل قبول است.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد هم آن را "یک اقدام هولناک و بزدلانه" خواند.

حتی طالبان افغانستان نیز این حمله را محکوم کرد و گفت آنها به غیرنظامیان حمله نمی‌کنند.

به گفته ارتش حمله سه شنبه به این مدرسه توسط هفت مهاجم طالبان که همگی بمب‌هایی به خود بسته بودند انجام شد.

آنها با بریدن و عبور از حصار سیمی از پشت وارد مدرسه شدند و به تالار مدرسه که دانش آموزان مشغول امتحان دادن بودند حمله کردند.

به گفته بازماندگان مردان مسلح سپس کلاس به کلاس رفتند و به دانش آموزان و آموزگاران شلیک کردند.

این حمله به مدرسه دولتی ارتش در پیشاور که دانش آموزان دختر و پسر از خانواده‌های نظامی یا غیرنظامی در آن درس می‌خوانند، هشت ساعت طول کشید.

طالبان پاکستان گفت که این حمله به تلافی ادامه عملیات ارتش علیه آنها انجام شده است. طالبان گفت مدرسه را هدف گرفت چون خانواده‌های این گروه هم متحمل ضایعات سنگین شده‌اند.

انتهای پیام

کد N632240

وبگردی