آفتاب

برگزاری کارگاه بین المللی روش تحقیق در حوزه سلامت

برگزاری کارگاه بین المللی روش تحقیق در حوزه سلامت

با همت مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت، کارگاه بین المللی روش تحقیق کیفی با حضور اساتید بین المللی در شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروزه به دلیل پیچیدگی حیطه های اجتماعی و سلامت و در هم تنیدگی این دو حیطه از یکسو، و عوامل کیفی که در تبیین وضعیت موجود و ارائه راهکارهای ارتقاء هر دو حیطه نقش دارند از سوی دیگر، جایگاه تحقیقات کیفی روز به روز محسوس تر و مهم تر می گردد.

تحقیقات کیفی از دیر باز است که مورد توجه و استفاده محققین و دانشمندان علوم اجتماعی و سلامت قرار گرفته و بطور روز افزون اهمیت آن در تولید تئوری ها، تبیین مشکلات و ارائه مدل ها در  هر دو حیطه مکشوف می گردد. اما به رغم گسترش این دسته از تحقیقات در کشورهای توسعه یافته، در کشور ما هنوز اینگونه تحقیقات کمتر مورد استفاده و توجه محققین قرار گرفته که عمدتا به دلیل آشنایی کمتر آنها با این شیوه از تحقیق است.

لذا مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی 5 روزه با حضور اساتید بین المللی نموده تا نسبت به اشاعه فرهنگ و نحوه استفاده علمی از این روش گامی موثر برداشته باشد. اساتید این کارگاه از انستیتو کارولینسکای سوئد هستند که بطور سالیانه این کارگاه را در سوئد و سایر کشورهای اروپایی برگزار می کنند.

قرار است این کارگاه از 21 تا 25 دی ماه سالجاری در محل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شود.

کد N632118

وبگردی