آفتاب

واکنش داود اوغلو به دستگیری خبرنگاران مخالف در ترکیه

واکنش داود اوغلو به دستگیری خبرنگاران مخالف در ترکیه

نخست وزیر ترکیه با نادرست خواندن اتهامات مطرح شده در خصوص دستگیری خبرنگاران مخالف گفت این اقدام ارتباطی به دولت وی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی TRT، "احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه اتهامات مطرح شده علیه دولت وی در ارتباط با دستگیری فعالان رسانه ای مخالف را رد کرد.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر چاد در آنکارا سخن می گفت در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد عملیات روز گذشته پلیس علیه خبرنگاران مخالف دولت اظهار داشت: روز گذشته عملیاتی توسط پلیس در شهرهای مختلف انجام شد که بر اساس یک پرونده قضایی آغاز شده و رویه خود را طی می کند.

داود اوغلو افزود: متاسفانه برخی با اغراض سیاسی به این مسئله نگاه کرده و به دنبال مقاصد مورد نظر خود هستند. این در حالی است که بازجویی ها و دستگیری ها به دلیل وجود شاکیان حقیقی که از شهروندان ترکیه هستند، انجام گرفته است.

نخست وزیر ترکیه در ادامه یادآور شد: چهار سال پیش گروهی از شهروندان ما ناعادلانه مورد محاکمه قرار گرفتند، آنها به عنوان یک گروه تروریستی متهم شده و 17 ماه به زندان می افتند. اکنون دستگاه قضایی پیگیری شکایتی است که این گروه انجام داده اند و بخشی از آن در عملیات روز گذشته پلیس دیده شد.

به گفته داود اوغلو اتهاماتی که در رسانه ها مطرح شده بی مورد است. وی خطاب به تمام شهروندان ترکیه گفت: این یک پرونده قضایی است و روند آن تا رسیدن به نتیجه ادامه می یابد. ما نیز منتظر تصمیم گیری دستگاه قضایی در مورد شکایات و اتهامات مطرح در این پرونده می مانیم.

هر کسی می تواند در یک شکایت در مظان اتهام باشد، چه یک خبرنگار، چه یک سیاستمدار و چه یک شهروند عادی، زیرا هیچ کس در برابر دستگاه قضایی از مصونیت برخوردار نیست.

داود اوغلو با بیان اینکه برخی مخالفان با استفاده از این فرصت بیشترین انتقادها و اتهامات را به دولت وارد کردند یادآور شد: آیا دولت به خاطر این اتهامات واکنشی نشان داد و فشاری به آنها وارد کرد؟ خیر، زیرا مسئله در اینجا آزادی بیان نیست.

وی همچنین در خصوص اخباری که از وجود نام "فتح الله گولن" در فهرست متهمین این پرونده خبر می دهند گفت: در این مورد باید بگویم اگر اتهامی وارد شده باشد، توسط دستگاه قضایی پیگیری می شود و اقدامات لازم در این خصوص با در نظر گرفتن تمام موارد قانونی انجام می گیرد.

کد N631893

وبگردی