آفتاب

مسلح شدن نسل پنجم زیردریایی‌های اتمی روسیه با پهپاد و ربات

مسلح شدن نسل پنجم زیردریایی‌های اتمی روسیه با پهپاد و ربات

روسیه اعلام کرد که نسل پنجم زیردریایی‌های اتمی این کشور قرار است به ربات و پهپادهای زیرآبی و سلاح‌های غیر اتمی تاثیر گذار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، نیکولای نووسلوف، معاون شرکت طراحی و مهندسی "مالاخیت" روسیه در این باره گفت: نسل پنجم و جدید زیردریایی‌ها هم به تسلیحات غیراتمی و هم به تسلیحات تاثیر گذار جدید مجهز می‌شوند. ما به دنبال تجهیز این زیردریایی‌ها به ربات‌های تهاجمی هستیم که از طریق زیردریایی در آب رها می‌شوند.

وی افزود: این ربات‌ها یک بار مصرف هستند یا می‌توان از آنها برای اهداف ارتباطی، شناسایی و نظامی استفاده کرد. ربات‌ها از زیردریایی آزاد شده و پیش از انجام ماموریت خاموش و آنلاین می‌مانند. این قابلیت به زیردریایی امکان می‌دهد تا صحنه را ترک کند. پهپادهای زیرآبی نیز در این زیردریایی‌ها مستقر می‌شوند و برای انجام عملیات فریب در منطقه باقی می‌مانند تا وانمود شود زیر دریایی هنوز در محل پیشین خود قرار دارد.

روسیه در سال جاری میلادی زیردریایی اتمی چند منظوره سورودونیسک را پس از 20 سال تکمیل کرد. این زیردریایی هم‌اکنون به نیروی دریایی روسیه پیوسته است.

زیردریایی سورودونیسک در کلاس یاسن (yasen) ساخته شده است که علاوه بر حمل اژدرهای کالیبر 533 میلی‌متری، می‌تواند موشک‌های کروز از هشت سیلوی عمودی خود شلیک کند.

آنها همچنین می‌توانند موشک‌های سوپرسونیک ضد ناو "اونیکس" و "کالیبر" را حمل کرده و توانایی جابه‌جایی 13 هزار و 800 تُن بار و حرکت با سرعت 30 گره دریایی زیر آب را دارند. خدمه آنها 64 تن از جمله 32 افسر است.

روسیه در حال حاضر به ساخت سه نمونه از این نوع زیردریایی‌ها مشغول است و قرارداد ساخت سه نمونه دیگر تا سال 2015 را در دستور کار دارد.

زیردریایی روسیه

انتهای پیام

کد N631566

وبگردی