آفتاب

تظاهرات کالیفرنیا علیه نژادپرستی پلیس

تظاهرات کالیفرنیا علیه نژادپرستی پلیس

معترضان آمریکایی در شهرهای اوکلند و برکلی ایالت کالیفرنیا همچنان به رفتار نژادپرستانه پلیس کشورشان معترضند و با برگزاری تجمعی گسترده مقر پلیس را تحت محاصره خود درآوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان آمریکایی در شهر اوکلند ایالت کالیفرنیا بار دیگر در اعتراض به رفتار نژادپرستانه پلیس علیه سیاهپوستان به خیابان‌ها آمدند و مقرهای پلیس اوکلند را محاصره کردند.

زنجیره مردمی موجب شد تا چهار ورودی مقر پلیس محاصره شود. پلیس حدود 25 معترض که خودشان را به درهای ورودی قفل کرده بودند و اجازه نمی‌دادند کسی وارد شود، بازداشت کردند. طی هفته‌های اخیر شهر اوکلند و شهر برکلی در کالیفرنیا به کانون اعتراضات مردمی تبدیل شده است. اعتراضات پس از آن به راه افتاد که هیات‌های منصفه تصمیم گرفتند که قاتلان سفیدپوست مردان سیاهپوست را در فرگوسن ایالت میسوری و نیویورک تبرئه کند.

افرادی که مرتکب قتل شده بودند، افسران سفیدپوست آمریکایی هستند که هر کدام توجهی برای کار وحشتناک‌شان دارند.

معترضان در اوکلند بنرهایی حمل می‌کردند با عنوان: «به جنگ با سیاهان پایان دهید» و «جان سیاهپوستان مهم است».

تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد حدود ده‌ها تن از معترضان دو جاده در اوکلند را که نزدیک ساختمان پلیس بود، اشغال کرده‌اند و پلیس آنها را نیز بازداشت کرده است.

پلیس شمار معترضان را بین 150 تا 200 تن برآورد کرد و گفت افرادی که جاده‌ها را مسدود کردند زنجیره انسانی تشکیل داده بودند.

دوشنبه شب نیز حدود 150 دانش‌آموز در اوکلند در شرق این شهر اعتراض کردند که طبق گفته پلیس اوکلند کاملاً صلح‌آمیز برگزار شد.

اوکلند و برکلی در همسایگی آن، از زمان صدور احکام هیات منصفه شاهد اعتراضات خشونت‌آمیز بوده است. احکامی که برای قاتلان مایکل براون نوجوان 18 ساله در فرگوسن و اریک گارنر در نیویورک صادر شد، آغاز اعتراضات را رقم زد.

اعتراضات در کالیفرنیا

اعتراضات در کالیفرنیا

انتهای پیام

کد N631481

وبگردی