آفتاب
رییس دانشگاه علوم قضایی:

گاهی حتی در درون خود قوه قضاییه نیز شناخته شده نیستیم

گاهی حتی در درون خود قوه قضاییه نیز شناخته شده نیستیم

رییس دانشگاه علوم قضایی با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت این دانشگاه باید یک برنامه راهبردی وجود داشته باشد، تاکید کرد که ظرفیت پذیرش دانشجویان دانشگاه علوم قضایی را نباید اتاق‌های کلاس درس تعیین کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد شریعت‌باقری در مراسمی که با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی در دانشگاه علوم قضایی برگزار شد، گفت: از سال گذشته که مسئولیت خطیر ریاست دانشگاه علوم قضایی را بر عهده گرفتم فکر نمی‌کردم این دانشگاه مسائل زیادی داشته باشد و فکر می‌کردم بیشترین مشکل مربوط به فضای فیزیکی دانشگاه باشد.

وی ادامه داد: با مرور زمان مسائل ریز و درشت زیادی مشاهده شد که من فکر می‌کنم برطرف کردن آنها احتیاج به فکر و زمان دارد.

شریعت‌باقری با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه بر ارتقای دانشگاه علوم قضایی، گفت: ما از همان روز اول به فکر این موضوع بودیم. باید توجه داشت که قوام دانشگاه به دانشجو و استاد است. جمعیت قابل توجهی از قضات کشور، مدیران میانی و حتی مدیران سطح بالای کشور از همین دانشجویان دانشگاه علوم قضایی هستند و برخی از آنها در مجلس و دولت نیز مسئولیت‌های مهمی بر عهده دارند.

رییس دانشگاه علوم قضایی گفت: مشکلی که ما با آن روبرو هستیم این است که گاهی حتی در درون خود قوه قضاییه نیز شناخته شده نیستیم؛ لذا ما باید کاری کنیم که دانشگاه علوم قضایی را بشناسانیم و البته به مطرح شدن با کارهای تبلیغاتی بدون محتوا نیز اعتقادی نداریم.

وی گفت:‌ در کنکور سال جاری حدود یک میلیون داوطلب داشتیم که از میان اینها 250 هزار نفر از رشته علوم انسانی بودند. از این تعداد 100 هزار نفر مرد بودند که بالقوه و به صورت منطقی می‌توانستند دانشگاه علوم قضایی را انتخاب کنند.

رییس دانشگاه علوم قضایی با بیان اینکه از رشته‌های ریاضی و تجربی نیز جذب دانشجو صورت می‌گیرد، افزود: مشابه دانشگاه علوم قضایی در بسیاری از کشورها وجود دارد و هدف اصلی دانشجویان حقوق این است که به این دانشکده‌ها بروند و اگر در آنجا موفق نشدند به جاهای دیگر می‌روند.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه علوم قضایی بورسیه و دارای امتیازات خوبی هستند، گفت: با این وجود ما در سال جاری پنج هزار و 600 داوطلب داشتیم که البته در بین آنها رتبه‌های برتر وجود داشت و ما نیز نسبت به سال‌های گذشته سخت‌گیری بیشتری داشتیم ولی اگر به طور مثال 100 هزار داوطلب داشته باشیم شانس بیشتری برای استفاده از استعدادها داریم و به همین منظور ما باید در راستای شناساندن دانشگاه تلاش داشته باشیم.

شریعت باقری با بیان اینکه دانشجویان در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا مشغول تحصیل در دانشگاه علوم قضایی هستند، گفت: در حال حاضر 1345 دانشجو داریم که حدود 900 نفر از آنها بورسیه قوه قضاییه هستند.

رییس دانشگاه علوم قضایی گفت: ما در دانشگاه علوم قضایی تقریبا در هر هفته یک برنامه علمی پژوهشی از جمله برنامه نقد آرا داریم.

وی با بیان اینکه عمره دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه علوم قضایی از پنج سهمیه به پنجاه سهمیه رسیده است، گفت که دانشجویان این دانشگاه در همایش امر به معروف و نهی از منکر حضور موثری داشته‌اند.

شریعت باقری گفت: ما در حال حاضر 32 عضو هیات علمی داریم و علاوه بر این در ترم جاری 202 استاد مدعو در دانشگاه علوم قضایی تدریس می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم قضایی با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت این دانشگاه باید یک برنامه راهبردی وجود داشته باشد، تاکید کرد که ظرفیت پذیرش دانشجویان دانشگاه علوم قضایی را نباید اتاق‌های کلاس درس تعیین کند.

انتهای پیام

کد N631219

وبگردی