آفتاب

بان‌کی‌مون: قطعنامه به رسمیت شناختن کشور فلسطین در ازسرگیری مذاکرات نقش خواهد داشت

بان‌کی‌مون: قطعنامه به رسمیت شناختن کشور فلسطین در ازسرگیری مذاکرات نقش خواهد داشت

دبیرکل سازمان ملل با ابراز امیدواری نسبت به این که شورای امنیت قطعنامه‌ای را جهت تعیین زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین تصویب کند، عنوان داشت که تصویب قطعنامه به رسمیت شناختن کشور فلسطین به ازسرگیری مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رابرت سری، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه گفت: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرده است که فعالیت‌های شورای امنیت به تحرکی سازنده جهت ازسرگیری مذاکرات بیانجامد؛ چنین اقدامی از سوی شورای امنیت گامی بزرگ به شمار می‌آید.

سری در نشست دوره‌ای که شورای امنیت برای بررسی اوضاع خاورمیانه برگزار می‌کند، گفت: سال 2014 روند درگیری اسرائیل- فلسطین را تغییر داد و به نظر می‌رسد که اوضاع در آینده نیز بیش از پیش مبهم است.

وی تاکید کرد: پارلمان‌های فرانسه، اسپانیا و پرتغال مصوبه‌های غیر الزام‌آوری را تصویب کرده‌اند که از دولت‌های این کشورها می‌خواهد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند که این اقدام تحول مهمی به شمار می‌آید که توجه‌ها را نسبت به تمام شدن صبر این کشورها از عدم پیشبرد روند تشکیل دو کشور است.

سری در نشست شورای امنیت به رخدادهای سال گذشته از جمله بی‌نتیجه ماندن دوباره تلاش‌ها برای دستیابی به سازشی مبتنی بر مذاکرات، وقوع جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی به غزه که 51 روز ادامه داشت و افزایش خشونت‌ها و تنش‌ها در کرانه غربی از جمله قدس شرقی اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N631190

وبگردی