آفتاب
در جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر مطرح شد

انقلاب اسلامی ریشه در قرآن دارد

انقلاب اسلامی ریشه در قرآن دارد

نخستین جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور نمایندگان دستگاه‌های قرآنی به منظور تشریح برنامه‌های این کمیته در سازمان دارالقرآن برگزار شد.

نخستین جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور نمایندگان دستگاه‌های قرآنی به منظور تشریح برنامه‌های این کمیته در سازمان دارالقرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای این مراسم محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن، تأکید کرد: ریشه‌دار بودن انقلاب اسلامی در قرآن متبلور شده است و خیلی از شعارهای انقلاب هم آیاتی از قرآن در خود داشته‌اند. بر این اساس یکی از وظایف کمیته قرآن این است که برنامه‌هایش را طوری سامان دهد که این موضوع مطرح شده و برای نسل‌های بعد باقی بماند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب رشد خوبی در فعالیت‌های قرآنی داشته که می‌توان آن را در تعداد محافل قرآنی، موفقیت‌های نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و مسابقات بین‌المللی و تعداد حافظان قرآن کریم دید که با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

بحرالعلوم بر لزوم تعامل با جوانان در فعالیت‌های قرآنی نیز تأکید کرد و افزود: در بعضی از فعالیت‌های فرهنگی، حضور جوانان می‌تواند بیش از آنچه که هست باشد و ما می‌توانیم با ارائه برنامه‌های جذاب توجه این دسته از مخاطبان را به فعالیت‌های قرآنی دهه فجر جلب کنیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن در پایان صحبت‌های خود، گفت: برخی از برنامه‌های قرآنی در طول سال هم اجرا می‌شوند و برخی از آنها مختص دهه فجر است اما ما باید توجه داشته باشیم که تجمیع برنامه‌های قرآنی در دهه فجر می‌تواند باعث جذب شدن هرچه بیشتر جوانان و خانواده‌ها به این برنامه‌ها شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه نمایندگان هسته‌های مختلف قرآنی به ارائه برنامه‌ها و پیشنهادات خود در دهه فجر پرداختند.

نماینده سازمان اوقاف از برگزاری مسابقات سراسری قرآن در اوایل اسفندماه و همچنین طراحی مسابقات مفاهیم عمومی با همکاری ایرانسل و همراه اول خبر داد.

نماینده بنیاد شهید نیز بر اهتمام بنیاد شهید بر مسائل قرآنی تأکید کرد و گفت که یازدهمین دوره مسابقات قرآنی استانی در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ای تحت عنوان مسابقات عکس قرآن نیز در مراحل کارشناسی قرار دارد و قرار است آرشیو عکس‌های برتر به کتابی تبدیل شود.

در ادامه نماینده رادیو قرآن در این جلسه از پیش‌بینی‌های این رادیو به منظور بهتر برگزار شدن دهه فجر خبر داد و گفت: برنامه‌های عمومی رادیو قرآن در ایام دهه فجر منعطف به این موضوع خواهد شد. یک سری محافل قرآنی هم طراحی شده که ویژه دهه فجر است و به صورت زنده روی آنتن خواهد رفت.

نماینده سازمان بسیج نیز که در این جلسه شرکت کرده بود بر فعالیت‌های مستمر قرآنی بسیج تأکید کرد و ادامه داد: محورهای کاری ما توجه به فضای مجازی است. ما در حال حاضر 25 یا 30 هزار وبسایت داریم. دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی و تشویق حافظان قرآن هم از مسائلی است که به آن توجه داشته‌ایم.

در ادامه این جلسه نماینده وزارت ورزش و جوانان ضمن ارائه عملکرد این وزارتخانه در سال 93 که شامل برگزاری مسابقات قرآنی ویژه ورزشکاران و انتساب مشاور قرآنی در این سازمان بود، گفت: در ایام دهه فجر مسابقه ویژه کارکنان وزارتخانه را داریم. همچنین فعالیت‌های قرآنی در 10 فدراسیون کلید زده خواهد شد.

نماینده ارتش نیز با بیان این‌که «هر سال بیش از 20 هزار نفر در مسابقات قرآنی ارتش شرکت می‌کنند» گفت: در دهه فجر اعزام تیم‌های قرآنی به مناطق محروم و مسابقات قرآنی را در دستور کار داریم. همچنین طرحی ویژه به نام طرح تدبر داریم که علاوه بر تلاوت، بر جنبه‌های مفاهیم هم توجه می‌کند.

نماینده بسیج تهران نیز با طرح پیشنهاد زیارت قبور شهدای قرآنی و دیدار با خانواده‌های آنها، گفت: همایشی در 9 دی برگزار خواهیم کرد که 7 هزار نفر از خانواده‌های قرآنی در آن شرکت می‌کنند. همچنین قرار است در دهه فجر از جلد دوم کتاب سوره‌های سرخ که به معرفی شهدای قرآنی می‌پردازد رونمایی شود.

ادامه دارد...

کد N630880

وبگردی