آفتاب

سازمان ملل: داعش صدها کودک را برای جنگ در سوریه آموزش می‌دهد

سازمان ملل: داعش صدها کودک را برای جنگ در سوریه آموزش می‌دهد

رئیس دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در شورای امنیت گفت: صدها کودک که برخی از آنها حتی پنج ساله هستند توسط تروریست‌های داعش در یک اردوگاه نظامی در پایگاه "الرقه" برای جنگ آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپاتنیک، "والری آموس،" رئیس دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: حدود 350 کودک در کمپ نظامی داعش در پایگاه "الرقه" تحت آموزش قرار دارند و گزارش‌ها در مورد قتل کودکان یا اعدام علنی، به صلیب کشیدن، سر بریدن و سنگسار آنها به ویژه توسط داعش در ماه‌های اخیر افزایش یافته‌اند.

وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود: اخیرا آوارگان کُرد از شهر کوبانی واقع در شمال سوریه از اسیر کردن دختران جوان توسط داعش برای اهداف جنسی خبر دادند. دختران در سوریه یا با اجبار به عقد تروریست‌های داعش در می‌آیند و یا به عنوان بردگان جنسی فروخته می‌شوند.

آموس ادامه داد: والدین می‌ترسند که دختران مجردشان در مناطق تحت کنترل داعش به اجبار به عقد این شبه‌نظامیان درآورده شوند. زنانی که توسط داعش به عنوان برده اسیر شده‌اند در بازارهای موجود در پایگاه نظامی "الرقه" فروخته می‌شوند. برخی از آنها به یک فرد فروخته می‌شوند و برخی دیگر توسط تروریست‌هایی که از جنگ باز می‌گردند مورد تجاوزات گروهی قرار می‌گیرند.

تروریست‌های داعش به خاطر خشونت‌های شدید علیه غیرنظامیان و همچنین آدم‌ربایی و اعدام خبرنگاران مشهور هستند.

یکی از کمیسیون‌های سازمان ملل، داعش را به ارتکاب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت به خاطر روش‌های خشونت‌آمیز همچون قتل، بردگی، تجاوز و برده‌داری جنسی متهم کرده است.

انتهای پیام

کد N630855

وبگردی