آفتاب

جبهه النصره به دنبال اعلام موجودیتی گسترده به موازات داعش در شمال سوریه

جبهه النصره به دنبال اعلام موجودیتی گسترده به موازات داعش در شمال سوریه

جبهه النصره پس از تسلط یافتن بر دو پادگان مهم وابسته به نیروهای بشار اسد در ریف جنوبی ادلب توانسته که ریف جنوبی در استان ادلب را به ریف شمالی متصل کند و دست‌کم 800 تن را تاکنون به عضویت خود درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، جبهه النصره با مشارکت اعضای تندروی خود توانسته تاکنون کنترل دو پادگان نظامی مهم یعنی پادگان الحامدیه و وادی الضیف را به دست گیرد.

این گروه تروریستی پس از حملات گسترده هفته پیش خود توانست بر این دو پادگان مسلط و علاوه بر آن چهار روستا از جمله روستای الفوعه که بیشتر ساکنان آن شیعه هستند را تحت کنترل خود درآورد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که «جبهه النصره»، گروه «جندالاقصی» و جنبش «احرار الشام» پس از درگیری‌های شدید با نیروهای نظامی که به سمت دو شهر بسیدا و معرحطاط عقب‌نشینی کرده بودند، توانستند کنترل این پادگان‌ها را به دست گیرند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که افراد مسلح با هواپیماهای بدون سرنشین و تانک‌ها و موشک‌های تاو آمریکایی دو منطقه نظامی وادی الضیف و الحامدیه را هدف قرار داده و توانستند 15 نیروی نظامی را اسیر کنند.

پیشتر با انتشار تصاویری از حملات جبهه النصره به پادگان‌های نظامی مشخص شد که این جبهه پس از حملات مداوم خود با ارتش آزاد سوریه توانست این موشک‌ها و تجهیزات نظامی را به دست آورد.

جبهه النصره پس از تسلط بر دو ریف شمالی و جنوبی ادلب سوریه سعی دارد تا این دو استان را به طور کامل تحت کنترل خود درآورد و در مقابله با دیگر گروه تروریستی داعش که مناطق شرق حلب را در دست دارد بر شمال سوریه و غرب شهر حلب مستقر شود.

دکتر هشام جابر، رئیس مرکز پژوهشش‌های خاورمیانه در بررسی‌های خود عنوان کرد که جبهه النصره سعی دارد تا پیش از اجرای طرح استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه به منظور توقف عملیات نظامی به ویژه در حلب طرح‌های خود را اجرایی و برای خود موجودیتی همانند داعش در منطقه ایجاد کند.

وی تصریح کرد: گروه‌های مخالف سعی دارند از طریق مخالفت با اجرای این طرح و پیش از اجرای دیگر بندهای آن بخش وسیعی از خاک سوریه را تحت کنترل خود درآورند.

وی تصریح کرد: النصره سعی دارد با تسلط بر مناطق شمال سوریه برای خود موجودیتی در راستای موجودیت داعش در سوریه ایجاد کند تا اینکه شهر حلب به عنوان خطوط ارتباطی میان دو گروه تروریستی باشد.

این کارشناس افزود: جبهه النصره در جنوب سوریه و منطقه القلمون نیز هست اما این دو موقعیت به النصره اجازه نمی‌دهد تا آن را به مقر خود تبدیل و در آن اعلام موجودیت کند چراکه کنترل این دو منطقه همواره در اختیار نظام سوریه و حزب‌الله لبنان است.

کارشناسان مسائل خاورمیانه تصریح کردند: پیشروی النصره از جنوب به سمت پایتخت امری غیرممکن است چراکه بزرگترین مقرهای نظامی سوریه در این منطقه مستقر هستند.

پیشتر جبهه النصره پس از به دست گرفتن کنترل دو منطقه وادی الضیف و الحامدیه اعلام کرد که رهبر آن اولین کسی است که به این پادگان رسیده است.

این جبهه در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد که با داشتن بیش از 800 عضو می‌تواند در آینده کنترل مناطق دیگر را در دست بگیرد.

انتهای پیام

کد N630818

وبگردی