آفتاب
عضو کمیسیون کشاورزی:

کشاورزی به‌ عنوان بخش زیربنایی دیده شود

کشاورزی به‌ عنوان بخش زیربنایی دیده شود

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: دولت بخش کشاورزی را به‌عنوان یک بخش زیربنایی و مولد که زیربنای توسعه و پیشرفت کشور است، قبول نکرده است. دلیل اینکه بخش کشاورزی نتوانسته شکوفا باشد، متأثر از نبود چنین رویکردی است.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در مدیریت بخش کشاورزی وجود دارد، نبود آمارهای مستند و دقیق است به‌طوری‌که برخی از آمارها در این بخش ضدونقیض است و حتی می‌توان گفت که یکی از دلایلی که سبب شده کشاورزی در کشور ما شکوفا نشود، همین آمارهای ضدونقیض است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: کشاورزی در کشور با مشکلات عمده‌ای مواجه است که اصل آن به کمبود اعتبارات در این بخش بازمی‌گردد، به‌طور مثال باید به کمبود اعتبارات در بخش اصلاح شیوه‌های نوین آبیاری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اصلاح روش‌های آبیاری باید بیش‌ازپیش مورد توجه باشد، زیرا در روش‌های آبیاری سنتی هدر رفت آب بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: بیش از 92 در صد آب کشور در بخش کشاورزی و بیش از هشت درصد در زمینهٔ شرب و صنعت مصرف می‌شود.

ایرانپور با بیان اینکه برای شکوفا شدن بخش کشاورزی در کشور باید به دنبال رفع مشکلات فعلی این بخش باشیم، ادامه داد: یکی از این مشکلات سنتی بودن روش کشاورزی است؛ باید که مثل دنیا به سمت صنعتی شدن کشاورزی برویم و با استفاده از ماشین‌آلات هم بهره‌وری را افزایش بدهیم و از بین رفتن محصولات کشاورزی در مراحل مختلف جلوگیری کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر سیستم‌های نوین آبیاری را دنبال کنیم، انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای خزر را اجرا کنیم و روش‌های قطره‌ای و بارانی نیز افزایش پیدا کند؛ سطح زیر کشت و تولید افزایش پیدا می‌کند.

وی بابیان اینکه واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی به کشور مشخص است، تصریح کرد: واردات برنج و گندم در یک سال گذشته افزایش داشته است و این نشان می‌دهد که عزم جدی نسبت به خودکفایی و کاهش واردات نداریم.

وی اضافه کرد: این رویه نشان می‌دهد که افرادی به دلیل اینکه سود سرشاری درزمینهٔ واردت است، تلاش خود در واردت محصولات متمرکز کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N630717

وبگردی